loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی در کرانه ها؛ سه گفتار در باب تجربه های نزدیک به مرگ

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده مجتبی اعتمادی نیا

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 115

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33758 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثبات جاودانگی و تداوم آگاهی انسان پس از مرگ، پیوسته آرمان بسیاری از فیلسوفان و الهی دانان بوده است. این مسئله که در زمره مدعیات بنیادین اغلب ادیان جهان به شمار می رود، در دوران اخیر با استناد به حجم معتنابهی از شواهد تجربی و برهان های پسینی شکل تازه ای به خود گرفته است.
امروزه برخی فیلسوفان دین در حوزه برهان های پسینی ناظر به حیات پس از مرگ، از مقوله ای به نام «تجربه های نزدیک به مرگ» سخن می گویند. این موضوع که دست کم فصل مشترک بررسی های فراروان شناسی، روان شناسی، روان پزشکی، طب بیمارستانی، فلسفه دین و روان شناسی دین به شمار می رود، اکنون توجه بسیاری از کسانی که علاقه مندند تا گزاره های دینی را با روشی غیر از روش سنتی استدلالات فلسفی و کلامی به اثبات رسانند، به خود جلب نموده است.
زندگی در کرانه ها می کوشد تا با مرور تاریخچه مطالعات تجربه های نزدیک به مرگ، دورنمایی از آینده پژوهش های مرتبط با این حوزه ترسیم نماید و با نگاهی به دو رویکرد متفاوت در تفسیر و تبیین این گونه تجربه ها، تحلیلی انتقادی از نحوه مواجهه با آنها به دست دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما