70,000
تومان
10 ٪
63,000
تومان
افزودن به سبد خرید

تقریری از فلسفه های اگزیستانس

دسته بندی: منطق، فلسفه و عرفان

ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسنده: علی اصغر مصلح

سال نشر: 1399

تعداد صفحات: 286

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

فلسفه های اگزیستانس را می توان پاسخ هایی به پرسشِ مقدّرِ در عالم معاصر، یعنی «چیستی و شأن و مقام انسان» تلقی کرد. در پی تحول فکر و حیات و فرهنگ و علم و مناسبات اجتماعی در تاریخ جدید و پس از بحران هایی که در قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم به وجود آمد، پرسش از انسان در کانون مباحث فلسفی قرار گرفت. فلسفه های اگزیستانس نمونه ای از انحای کوشش برای فهم انسان معاصر و امکانات وی است. قطعاً از جمله علل شدت گرفتن توجه به انسان بحران های اجتماعی، به خصوص بروز تبعات ناگوار و نامتناسب تکنولوژی در قرن بیستم است. انسان قرن بیستم در ضمن دو جنگ جهانی و پس از آن، همواره خود را با پرسش های بزرگی روبه رو دیده است؛ به سرنوشت خود، خطرهای بزرگی که او را تهدید می کند و به آینده خود، اندیشیده است.

فیلسوفان اگزیستانس به دغدغه های انسانی و اوضاع حدی و مرزی مانند رنج از بی عدالتی، آرزوی جاودانگی، امید، عشق، ایمان، محبت، یأس، بیهودگی جهان، آزادی و سایر مباحث وجودی انسان پرداخته و نوعی نزدیکی و پیوند با مخاطبان خود را برقرار ساخته اند. بنابراین درباره اهمیت و ارزش موضوع اثر می توان به دغدغه های انسانی فلاسفه اگزیستانس اشاره کرد.

ویژگی منحصر به فرد کتاب فلسفه های اگزیستانس با آثار مشابه فراوان در زمینه فلسفه ها و فیلسوفان اگزیستانس علاوه بر تبیین و توضیح دقیق و منصفانه از آراء فلاسفه مکتب اگزیستانسیالیسم، تطبیق و مقایسه فی الجمله آن ها با مباحث فلسفی و عرفان اسلامی است.

کتاب فلسفه های اگزیستانس تألیف دکتر علی اصغر مصلح مشتمل بر دو بخش می باشد:

بخش اول: تمهید تاریخی - کی یرکه گور - نیچه - هوسرل

بخش دوم: مدخل - یاسپرس - سارتر - مارسل - هیدگر

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام