loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان عاشورا

جلوه هایی از عرفان ناب کربلا

ناشر وحدت بخش

نویسنده سید محمدرضا میرحبیب الهی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 391

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این کتاب به اموری از موارد معرفتی عاشورا از قبیل اخبار غیبی سید الشهدا (ع) و به مباحثی از عرفان من جمله سیر و سلوک از منظر حسینی اشاره شده است.
در مباحث معرفتی، عدد دارای رمز و راز خاصی است که از اسرار آن هرکسی باخبر نمی باشد. یکی از این اعداد، چهل است که در معارف قرآن و روایات اهل بیت (ع) و جریان عاشورا دارای نقش ویژه ای است که در انتهای این کتاب، تحت عنوان اسرار اربعین به آن اشاره شده است.
سیره علمای سلف و بزرگان در تألیف کتب چهل حدیث سنتی حسنه می باشد که برگرفته از فرمایش امام صادق (ع) است که فرمود: هرکس چهل حدیث از احادیث ما را حفظ کند، روز قیامت خداوند او را عالم و فقیه محشور می کند. بنابراین، کتاب حاضر با چهل حدیث از عرفان عاشورا مدون گردیده است.
عناوین برخی از مطالب کتاب: فرق کرامت و علم غیب؛ سلوک از نگاه امام حسین (ع)؛ مسخ انسانیت؛ گرگ ها در کربلا؛ معرفت ذوالجناح؛ کشف و شهودهای عاشورا؛ جوانی که بهشت و جهنم را می دید؛ باز شدن درهای بهشت در ظهر عاشورا؛ علت جاودانگی عاشورا؛ کلام امام حسین (ع) هنگام خروج از مدینه؛ خون گریه کردن آسمان بر سید الشهدا (ع)؛ برکات گریه بر امام حسین (ع)؛ طی الارض امام سجاد (ع) و امام جواد (ع)؛ دست جبرئیل در دست امام حسین (ع)؛ مکاشفه حضرت علی اکبر (ع)؛ حضور امام سجاد (ع) برای تدفین اجساد؛ مقصود سید الشهدا (ع) در سفر به کربلا؛ کرامات تربت سید الشهدا (ع)؛ اربعین کلیمی و اربعین حسینی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما