loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیزیکدانان غربی و مسئله خداباوری

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34811 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فیزیکدانان غربی و مسئله خداباوری نوشته مهدی گلشنی است و در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است. فیزیک دانان غربی از نظر خداباوری سه دسته اند: منکران خدا، آنها که بی تفاوتند، معتقدان به خدا.

در گروه منکران عده ای بر این باورند که هیچ راهی برای اثبات خداوند وجود ندارد. عده ای علوم تجربی را برای پاسخ دادن به تمام سوال های بشر کافی می دانند. برخی دیگر نیز جهان را خودزا و خودکفا دانسته و نقش خداوند را در آن ضروری نمی بینند. دسته بی تفاوت ها که بیشترین آمار فیزیک دانان غربی را به خود اختصاص داده است نه منکر وجود خداوند می گردند و نه اشاره ای به اعتقادات مذهبی می کنند.
اما معتقدان به خدا گروهی هستند که نظم و زیبایی جهان را نشان وجود پروردگار می شمارند و معتقدند علم نمی تواند پاسخ تمام سوال های بشر را بدهد. کتاب حاضر با بررسی این دیدگاه های مختلف پاسخ خداباوران را به منکران وی بیان می دارد.

در قرن نوزدهم فیزیک کلاسیک به اوج خود رسید و با ظهور داروینیسم بعضی اندیشیدند که تنازع بقا میتواند به ظهور نظم منتهی شود بدون آنکه نظامی در کار باشد. در نهایت توفیق علم جدید در گستره عمل باعث شد که علم به نوعی دین مبدل گردد؛ دینی که عقل خدای آن، دانشگاه ها معابد، استادان دانشگاه و کشیش های آن بودند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما