loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد کلان (با رویکرد اسلامی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34879 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف این کتاب مطالعه نظام اقتصادی اسلام به روش علم اقتصاد کلان است. در این کتاب، روابط رفتاری را در غالب مصرف کل، سرمایه گذاری کل، تقاضای کل پول، و ... معرفّی کرده، در قالب مدل تعدیل یافته IS-LM که آن را IIF-LAM می نامیم، به تحلیل کلان اقتصادی اسلام در چارچوب ساختار کلان آن می پردازد.این کتاب از یک فصل مقدماتی و هفت بخش و یک خاتمه تشکیل شده است. پ

در فصل مقدماتی درباره مفهوم نظام اقتصادی و روش تحقیق در این کتاب بحث می شود.

در بخش اوّل طیّ سه فصل، بر مبانی و اهداف نظام اقتصادی اسلام مرور خواهد شد و در فصل پایانی این بخش رفتار عقلایی مسلمان که زیربنای الگوهای خُرد روابط رفتاری کلان است، تبیین می شود.

در بخش دوّم ساختار کلان نظام اقتصادی اسلام در قالب چرخه درآمدی ترسیم و روابط تعریفی معرفّی می شود.

در بخش سوم با فرض ثبات قیمت ها، مخارج کل تعیین و منحنی IIF که نشان دهنده مقادیر تعادلی مخارج کل (Y) و نسبت سهم سود صاحبان سرمایه P در بازار کالا است، استخراج می شود.

در بخش چهارم، عرضه و تقاضا را در بازار پول بررسی و منحنی LAM که بیانگر مقادیر تعادلی Y و P در این بازار است، استخراج می شود.

در بخش پنجم، به تحلیل تعادل همزمان بازار کالا و پول پرداخته و با فرض تغییر قیمت، منحنی تقاضای کل که بیانگر مقادیر تعادلی مخارج کل (Y) و سطح قیمت ها است، به دست می آید. در فصل پایانی این بخش، ابزار سیاست های پولی و مالی را در اقتصاد اسلامی معرفی، و اثر هریک را بر تقاضای کل بررسی می کند.

بخش ششم، طرف عرضه اقتصاد را مورد مطالعه قرار می دهد و با تحلیل تعادل در بازار کار و به کمک تابع تولید با یک نهاده متغیر عرضه کل استخراج می شود.

در بخش پایانی، تعادل عمومی و سیاست های پولی و مالی و تأثیر آن ها بر تولید ملّی تعادلی، قیمت ها و سایر متغیّرهای مدل بررسی می شود.
مباحث مطرح شده در بخش های مختلف به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

فصل مقدماتی، تعریف نظام اقتصادی اسلام و روش تحقیق: تعریف نظام اقتصادی اسلام - روش تحقیق - بخش اوّل، مروری بر مبانی و اهداف نظام اقتصادی اسلام - بخش دوّم، مدل چرخه اقتصادی در نظام اقتصادی اسلام - بخش سوّم، مخارج کل و تعیین تولید ملّی تعادلی: - فصل اوّل، الگوی تخصیص درآمد ملّی - بخش چهارم، عرضه و تقاضای پول و استخراج LAM - بخش پنجم، تعادل طرف تقاضای اقتصاد و سیاست های اقتصادی - بخش ششم، طرف عرضۀ اقتصاد - بخش هفتم: تعادل عمومی در مدل ایستا و سیاست ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما