بررسی احوال فرزندان امام موسی کاظم علیهم السلام و نقش آنها در تاریخ تشیع
بررسی احوال فرزندان امام موسی کاظم (ع) و نقش آنها در تاریخ تشیع (چاپ اول)
55,000
تومان
افزودن به سبد خرید

بررسی احوال فرزندان امام موسی کاظم علیهم السلام و نقش آنها در تاریخ تشیع

دسته بندی: تاریخ اسلام

ناشر: مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده: سید یاسین زاهدی

سال نشر: 1390

تعداد صفحات: 288

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

دوره ای که امام کاظم علیه السلام و فرزندان ایشان در آن می زیستند، از دوران های بسیار مهم تاریخ تشیع است، در این دوره، فعالیت های شیعیان در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی اوج گرفت و قیام های بسیاری بر ضد حکومت عباسی به وقوع پیوست. در عرصه فرهنگی نیز شبکه گسترده وکالت در زمان امام کاظم علیه السلام ارتباط میان آن حضرت و شیعیان را آسان کرده بود؛ از این رو حضور فرزندان امام در دوره های بعد در شهرهای مختلف ایران و عراق حائز اهمیت فراوان بود و در رشد فزاینده شیعیان، بسیار موثر افتاد.
هجرت امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو، زمینه ای فراهم کرد تا برخی فرزندان امام کاظم علیه السلام نیز به ایران مهاجرت کنند.
حضور این امام زادگان در نقاط مختلف ایران، پیامدهای سیاسی و مذهبی بسیاری در پی داشت و باعث شد تا مذهب تشیع در مناطقی که تا آن زمان، نفوذ چندانی در آن نداشت، گسترش یابد. امروزه این امامزادگان در نقاط مختلف ایران و عراق مورد توجه خاص قرار دارند؛ از این رو شناخت ایشان و آشنایی با زندگی سیاسی و اجتماعی آنان، در مطالعه تاریخ تشیع، بسیار مهم ارزیابی می شود. کتاب حاضر به بررسی احوال فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام و نقش آن ها در تاریخ تشیع می پردازد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام