loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

المدخل الی تاریخ علم الاصول

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده مهدی علی پور

مترجم علی ظاهر

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 408

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

خداوند متعال دستورات و اوامر خود را در قالب قرآن و روایات و احادیث توسط ائمه معصومین علیهم السلام برای ما فرستاده است و از آنجایی که در حال حاضر بنابه دلایلی ما دست رسی به معصوم علیه السلام نداریم تا احکام و دستورات را دریافت کنیم فلذا به ناچار باید به احادیثی که برای ما رسیده پناه می جوییم و از آنجایی که درک و استنباط احکام الهی، تنها با مراجعه به احادیث اماکن پذیر نیست پس به ناچار با توجه به قواعدی که از خود ائمه رسیده و اصول عقلی، در طول تاریخ اسلام، علمی بوجود آمده به نام اصول فقه که قواعد و دستورات لازمه برای درک احکام و همچنین ظوابط آن بیان شده است.
کتاب حاضر که ترجمه عربی کتاب «درآمدی بر تاریخ علم اصول» نوشته مهدی علی پور است، در 15 درس به بیان تاریخ و نحوه بوجود آمدن علم اصول و مباحث پیرامونی آن در دوران متفاوت پرداخته و سعی داشته که مباحث و نظریات بزرگان هر دوره را آورده و بیان نماید و در آخر هر درس پرسش هایی از بحث ارائه شده و آدرس جهت تحقیق بیشتر آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما