loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی و ارزش معرفت شناختی علم حضوری

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده محمد سربخشی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36154 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با حفظ رویکرد پیشینیان درصدد است پرسش های جدید را در این زمینه پاسخ دهد و در این راه بیشترین همت خود را صرف توزیع و تبیین چیستی و ارزش معرفت شناختی علم حضوری می کند.

کتاب «چیستی و ارزش معرفت شناختی علم حضوری» از پنج فصل تشکیل شده است. فصل نخست کتاب به پیشینه علم حضوری در دو قلمروی فلسفه اسلامی و فلسفه غرب پرداخته شده و در فصل دوم چیستی و حقیقت علم حضوری بررسی شده است. پرسش هایی در باره چیستی علم حضوری در فصل سوم طرح شده و تعیین ملاکی واحد برای تحقق علم حضوری از موضوعات محوری در این فصل است.
با بررسی این ویژگی ها به طور طبیعی ویژگی های علم حضوری و حصولی در این فصل آشکار می شود و فصل چهارم به بحث معنای ارزشی معرفت شناختی به گونه کلی و معنای آن در علم حضوری می پردازد و نویسنده تلاش می کند که ملاک جامع برای اینگونه ارزش ارائه کند.
در این فصل از این کتاب موضوع توجه و تقسیم علم حضوری به سه قسم آگاهانه، نیمه آگاهانه و ناآگاهانه مطرح می شود و در نهایت در فصل پنجم به جایگاه علم حضوری در سازمان معرفت بشری و نسبت آن با دیگر معارف انسانی می پردازد.

این کتاب پژوهشی در قلمروی معرفت شناسی علم حضوری است که هدف اصلی نویسنده بررسی حقیقت علم حضوری و ارزش معرفت شناختی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما