loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهل حدیث مرتضی: شرح 40 روایت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی

ناشر جمال

نویسنده محمدمهدی رضایی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 287

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36200 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر با درک نیاز مهم عمومی ساختن آثار شهید مطهری و پاسخ گفتن به آن (درحدّ خود)، تهیه و تدوین شده است. یکی از ویژگی های بحث ها و نوشته های ایشان بسامد بالا و کاربرد بسیار روایات و سخنان مأثور ائمه در آن هاست. در واقع اگرچه در میان مجموعه آثار استاد مطهری کتابی مستقل در شرح و تفسیر احادیث معصومین دیده نمی شود، اما بی تردید در بسیاری از موارد گفته ها و نوشته های آن بزرگوار ناظر به یک یا چند روایت خاص بوده است.

از این رو، به نظر رسید که از مجموع روایاتی که به طور مستقل و یا به مناسبت در کلام استاد شهید مورد توجه و توضیح قرار گرفته، چهل روایت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی همراه با مطالب مربوط به آن ها که طبیعتاً در مجموعه آثار پراکنده بود ـ گردآوری، تلخیص و تدوین شود و با اندک تصرفی در تغییر زبان از گفتاری به نوشتاری، به شکل مطلوب، به خوانندگان تقدیم گردد. افزون بر این کار، مواردی شامل آدرس آیات و روایات و نقل قول ها (در پاورقی ها)، و توضیح بعض اصطلاحات و شناخت اعلام و اشخاص و ذکر بعض نمونه ها و شواهد (در پی نوشت ها)، نیز بر اصل مطالب افزوده شده که به سهم خود مفید و خواندنی ست.

تنوع عناوین، گوناگونی موضوعات، سطح مختلف مطالب و به روز و مبتلا به بودن احادیث و مضامین آمده در آن ها، و اینکه هرکس با هر سلیقه و سطح معلومات می تواند لااقل از چند موضوع کتاب استفاده نماید و در آن موضوع اطلاعاتی جامع و عمیق و مستند به دست آورد، از ویژگی های این کتاب است.

کتاب حاضر در سه بخش اعتقادی، اخلاق و اجتماعی کتاب، از موضوعاتی در باب رابطۀ انسان با خدا و فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و بدعت و توبه گرفته تا تقوا و طریق عبودیت و کار و فال بد زدن و آیین دوستی و انتظار و زهد و سفر و شهادت و هجرت و... یافت می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما