loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قنوت سرخ: مجموعه شعر عاشورایی

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

گردآورنده کتاب محمدعلی مجاهدی (پروانه)

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 172

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «قنوت سرخ» مجموعه شعر عاشورایی شاعران کلاسیک و معاصر است.

کتاب «قنوت سرخ» 172 صفحه است و مقدمه ای مفصل نیز درباره شعر عاشورایی در ابتدای کتاب نوشته شده است که به پیشینه شعر حسینی می پردازد. در این کتاب سعی شده است از شعرهای بی حاشیه و کم آفت عاشورایی استفاده شده است.

در میان شاعر کلاسیک شعرهایی از صائب تبریزی، بابافغانی شیرازی، اقبال لاهوری و دیگران آورده شده است. ار میان شاعران معاصر نیز می توان به شعرهایی از امیری اسفندقه، علیرضا لک، محمود تاری، مرحوم خوش دل تهرانی، مریم سقلاطونی، حمیدرضا برقه ای، عزیزالله زیادی، سیدمحمدرضا شرافت، حامد اهور، رضا خورشیدی، حسن بیاتان و جواد هاشمی اشاره کرد.

از دیگران شاعران معاصر که اثری از آن ها در «قنوت سرخ» منتشر شده می توان از محسن حسینی، محسن عرب خالقی، حسین شمسایی، سعید خرازی، محمد غفاری، احمد پورعلوی، عباسعلی براتی پور، محمدمهدی سیار، عزیزالله خّدامی، خلیل شفیعی، حیدر منصوری، مجتبی نظام دوست و محمد نعیمی نام برد.

سعی شده است در کتاب «قنوت سرخ» نمونه هایی منحصر به فرد از شعرهای عاشورایی شاعران را در معرض نمایش بگذارد. شعرهای این مجموعه آثاری است که اغلب مخاطبان راحت با آن ها ارتباط برقرار می کنند و نوعی ماندگاری در همه شعرها وجود دارد که به اصطلاح تاریخ انقضا ندارد و مترتب گذر زمان نمی شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما