loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدویت در منظر امام خمینی رحمه الله

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده ابوالفضل هدایتی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 259

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36397 10003022
51,000 45,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در چهار بخش تلاش می کند طرح کلی خویش را در مورد مهدویت از دیدگاه امام خمینی با رجوع به بعضی سخنان ایشان و نوشتن تحلیل در این مورد تبیین کند. گرچه این تحلیل ها بر مطالب امام در مورد مهدی موعود سیطره انداخته و گاه خسته کننده می شود اما نحوه ی چینش و موضوعات مورد توجه نگارنده، خواننده را به پیگیری ادامه ی مطلب می کشاند.

بخش اول این کتاب، سیمای مهدی موعود است که در سه فصل شخصیت، جایگاه و منزلت و در نهایت برنامه ها و اقدامات امام مهدی بحث خود را پی گرفته است.

فصل دوم این مجموعه دوران غیبت حضرت مهدی (عج) نام گرفته که مباحث آن در فصل های نیابت مهدی موعود و انتظار از نظر خواننده گذشته است.

بخش نهایی نیز قیام و ظهور مهدی موعود (عج) است که فصل های تحقق آرمان های پیامبران، حضرت مهدی و بعثت خاتم پیامبران، ویژگی های عصر ظهور، مخالفت و تکفیر امام در عصر ظهور را شامل گردیده است.

بخش نهایی نیز پیوند امام مهدی با عاشورا و انقلاب اسلامی است که ذیل هم خوانی قیام امام حسین و قیام حضرت مهدی، حضرت مهدی و انقلاب اسلامی مباحثی را مطرح کرده است.

همه آقایان بنای بر این بگذارند که کارهای شان را روی وظیفه شان عمل بکنند. خودشان را ببینند در یک جمهوری اسلامی؛ ببینند در یک مملکتی هستند که رأس این مملکت امام زمان- سلام اللَّه علیه- مراقب شان هست؛ مأمورهای مخفی دارد؛ ملائکه اللَّه مأمورند، خودش را تحت مراقبت ببیند، بگوید که ما یک مملکتی الآن هستیم که یک مراقبی داریم معصوم، و ما تحت مراقبت هستیم، اعمال مان باید یک اعمالی باشد که یک وقتی به عرض ایشان رسید، راضی از ما باشد. در هر جا که کار می کنید، شما برای مسلمان ها می خواهید خدمت بکنید.( صحیفه امام ج۹ ص : ۱۷و ۱۸)

مهمّش این قدم است که محتوای یک مملکتی اسلامی باشد. هر جایش برویم در مملکت اسلامی رفتیم، نه این که وقتی رفتیم بازار، ببینیم بازار همان بازار و همان رباخوری و همان اجحاف و همان گران فروشی بی جا و همان ها، و بعد هم فریاد می کند که اسلام! بعد هم چراغانی می کنند! خیال می کنند با این می شود امام زمان را بازی داد! نمی شود. ( صحیفه امام ج۹ ص : ۱۸و ۱۹)

قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است. همان ولایت رسول اللَّه هست. و این ها از ولایت رسول اللَّه هم می ترسند! شما بدانید که اگر امام زمان- سلام اللَّه علیه- حالا بیاید، باز این قلم ها مخالف اند با او. (صحیفه امام ج۱۰ ص : ۳۰۸)

انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور ان شاء اللَّه تهیه بشود. ( صحیفه امام ج۸ ص : ۳۷۴)

ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند، و نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام اللَّه علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه های مان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاء اللَّه ظهور می کند ایشان. (صحیفه امام ج۱۸ ص : ۲۶۸)

امیدوارم که ان شاء اللَّه تعالی، به برکت آن آستان مقدس، جمهوری اسلامی همان طوری که تا کنون پیروزمندانه پیش رفته است، از این به بعد هم پیش برود و این جمهوری اسلامی باقی باشد با اسلامیت خود تا وقتی که، زمانی که به حضور بقیّه اللَّه این جمهوری مشرّف شود و مسائل را در خدمت ایشان حل کند. (صحیفه امام ج۱۶ ص : ۳۸۷)

ان شاء اللَّه، خدای تبارک و تعالی به شما کمک کند، همان طوری که تا کنون کمک های غیبی خدای تبارک و تعالی بوده است و این کشوری که کشور ائمه هدی و کشور صاحب الزمان- سلام اللَّه علیه- است کشوری باشد که تا ظهور موعود ایشان به استقلال خودش ادامه بدهد؛ قدرت خودش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد که عالم را ان شاء اللَّه، به عدل و داد بکشد و از این جورهایی که بر مستضعفان می گذرد جلوگیری کند. ( صحیفه امام ج۱۴ ص : ۳۰۸)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام
لطفا کتاب ( گلستان دعـا با باغبان ) رو تو ساییتون بذارید

17 آذر 1394

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما