loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازارشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36465 10003022
138,500 124,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دنیای امروز تجارت و کسب و کار یکی از مقوله های اساسی و تعیین کننده در میزان قدرت کشورها به حساب می آید. از آنجایی که امروزه رقابت در تجارت و کسب و کار حرف اول را در محیط متلاطم امروزی می زند، کشورها باید به این اصل مهم توجه کنند و به آن اهتمام ورزند؛ لذا بازارشناسی و شناخت راهبردی بازارها از اهمیت اساسی برخوردار است. به ویژه شناخت بازارهایی که شرکت های ایرانی می توانند در آن ها به فعالیت بپردازند و کسب و کار خود را توسعه دهند که عموماً بازارهای کشورهای در حال توسعه است که معمولاً جزء بازارهای نوظهور هستند. کتاب حاضر به دنبال بررسی و شناخت راهبردی بازارهای نوظهور، کاربرد واقعی اصول بازاریابی در این بازارها و بازارهای هدف شرکت های ایرانی می باشد. همچنین این اثر به بررسی مسائل پیش گفته در کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای شمال آفریقا می پردازد.

کتاب از ده فصل تشکیل شده است.
در فصل اول با عنوان «چالش های بازاریابی در کشورهای اسلامی»؛ مؤلف در مورد اصول اخلاقی تجارت اسلامی و تأثیر آن بر بازاریابی؛ فعالیت های تجاری غرب در کشورهای اسلامی؛ همکاری میان کشورهای اسلامی؛ بخش بندی بازار؛ ویژگی های بازار کشورهای اسلامی؛ ترفیع ها و توزیع و بازارهای تجاری- تجاری (B2B) و مصرف کننده؛ به بحث و بررسی پرداخته است.

فصل دوم تحت عنوان «بازاریابی در آسیای مرکزی »؛ پیرامون محیط اقتصادی؛ سرمایه گذاری مستقیم خارجی؛ چالش های منطقه ای و ساختار بازار و رفتار مصرف کننده در آسیای مرکزی بحث شده است.

در فصل سوم با عنوان «بازاریابی در قزاقستان»؛ در مورد قومیت و فرهنگ؛ اقتصاد؛ عضویت در بلوک های بین المللی؛ تجارت خارجی؛ سرمایه گذاری مستقیم خارجی؛ شرکت های خارجی در بازار مصرفی؛ خرده فروشی؛ ترفیع ها؛ و ... در قزاقستان بحث شده است.

در فصل چهارم با عنوان «بازاریابی در منطقه مغرب»؛ در مورد اقتصاد منطقه ای؛ اقتصاد الجزایر؛ اقتصاد لیبی؛ اقتصاد موریتانی؛ اقتصاد مراکش؛ اقتصاد تونس و بین المللی سازی بحث شده است.

در فصل پنجم با عنوان «بازاریابی در مراکش»؛ پیرامون محیط کلان کسب و کار؛ روابط اقتصادی و تجاری؛ مشارکت در بلوک های بازار منطقه ای و جهانی؛ موافقت نامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا- مراکش؛ درخواست مراکش برای عضویت در اتحادیه اروپا ؛ نقش پادشاه در توسعه اقتصادی مراکش؛ موافقت نامه مجمع اروپایی مدیترانهای- دستور جلسه 2010 ؛ موافقت نامه تجارت آزاد ایالات متحده- مراکش؛ شراکت اقتصادی جدید به منظور توسعه آفریقا؛ روابط فیزیکی و الکترونیکی با بازارهای جهانی؛ کسب و کارها و نشان های تجاری موفق مراکشی؛ روش های اجرایی و فرصت های بازاریابی و ... در مراکش بحث شده است.

فصل ششم تحت عنوان «بازاریابی در خاورمیانه»؛ در مورد اقتصاد؛ بازار منطقه ای؛ ویژگی های فرهنگی؛ رفتار مصرف کننده و راهبردهای بازاریابی برای بازارهای خاورمیانه بحث شده است.

فصل هفتم با عنوان «بازاریابی در کویت»؛ ضمن بررسی پیشینه تاریخی و جغرافیایی کشور کویت به بررسی ساختار اقتصادی ؛ بازار کالاهای مصرفی؛ ویژگی های مدیریت بازاریابی؛ رفتار مصرف کننده؛ مقررات دولتی برای شرکت های بین المللی و بازاریابی بین المللی در کشور کویت پرداخته شده است.

فصل هشتم با عنوان «بازاریابی در عربستان سعودی»؛ ضمن بررسی جمعیت و عرف ؛ پیرامون شرایط اقتصادی؛ تجارت خارجی؛ سرمایه گذاری مستقیم خارجی؛ بازار مصرف کننده و رفتار مصرف کننده؛ مسائل محصول و ... در کشور عربستان سعودی بحث شده است.

فصل نهم تحت عنوان «بازاریابی در ایران»؛ پیرامون تجارت بین المللی؛ فرهنگ ملی؛ بازار ایران؛ شرکت های ایرانی؛ بازار مصرف کننده و ... در ایران بحث شده است.

و در فصل دهم با عنوان «بازاریابی در کشورهای اسلامی آسیای جنوب شرقی»؛ ضمن بررسی جمعیت، توسعه اقتصادی، و انسجام منطقه ای؛ در مورد بازاریابی در برونئی، اندونزی و مالزی بحث شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما