loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده قدرت الله رحمانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 508

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36807 10003022
254,000 228,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رسیدن به مقصود واقعی مقنن از انشاء اصل 168 قانون اساسی و گشودن راهی برای سازماندهی نظام قضایی کشور در راستای عمل به تکلیف مندرج در اصل مذکور از جمله اهداف نگارش کتاب «نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی» به شمار می آید.

در بخش مقدمه کتاب «نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی» آمده است: «این اثر از نوع کاربردی است که می کوشد از طریق توصیف و تحلیل وضع موجود از یک سو و تفسیر قانون و کشف اراده واقعی مقنن از سوی دیگر، راه حلی برای گشودن یکی از گره های تقنینی و قضایی کشور راجع به یکی از اصول مهم و معطل مانده قانون اساسی جست وجو کند.»

این نوشتار در پنج فصل تنظیم شده است:
«نظریه های جرایم سیاسی و مطبوعاتی»، «جرایم سیاسی و مطبوعاتی در حقوق کنونی ایران»، «یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی در برهه تدوین قانون اساسی مشروطیت»، «یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی در حقوق پیشین ایران» و «فرجام جرم سیاسی» عناوین این فصول پنج گانه را تشکیل می دهند.

در فصل نخست، مفهوم و مبانی هر یک از دو رویکرد یگانگی و دوگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی، تبیین، توصیف، تحلیل نظری و حقوقی شده است.

در فصل دوم، ظهور نظریه دوگانگی در حقوق موضوعه کنونی ایران و نیز حاکمیت این رویکرد بر عملکرد نظام قضایی کشور بررسی شده است و آفات، عوارض و آسیب های آن بر حقوق و حیثیت افراد و همچنین حقوق عمومی نشان داده شده است.

در فصل سوم، حاکمیت نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی بر قانون اساسی مشروطیت و ماخذ و مرجع آن (قانون اساسی بلژیک) بررسی شده ،

و در فصل چهارم، حاکمیت این گفتمان بر حقوق پیشین ایران با نگرشی تاریخی و با اتکا به آموزه های روش تفسیر تاریخی به اثبات رسیده است.

در فصل پنجم پس از اثبات نظریه یگانگی جرایم سیاسی و مطبوعاتی، سرنوشت جرم سیاسی در حقوق ایران و حقوق غربی مورد بررسی قرار گرفته است تا معلوم شود اصل 168 در شرایط فعلی در چه موقعیتی از حیث اعتبار و موضوعیت قرار دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما