loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه تاریخ عاشورا

مجموعه کتاب های علمی تخصصی آموزش مداحی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ 61 سال اول آن، دارای درس ها و عبرت های بسیاری است که باعث درک دلایل وقوع حادثه عاشوار و نیز شناخت اهمیت و تأثیرگذاری قیام سیدالشهداء(ع) در تغییر وضعیت جهان اسلام است. لذا نقش و اهمیت این حادثه، این نکته را به ما یادآوری می کند که باید این حادثه عظیم را برای همیشه در دل ها زنده نگاه داریم و با بیان جزئیات آن به صورت دقیق نگذاریم در میان حوادث و وقایع روزمره به فراموشی سپرده شود.

یکی از حوادث مصیبت بار و در عین حال عبرت آموز این دوره برای شیعیان، واقعه عاشورا است که مطالعه زمینه ها و علل ایجاد کننده آن برای همه شیعیان ضروری است.

حوادث پیش از عاشورا در حقیقت شکل دهنده تاریخ عاشوراست. زیرا رخددادهای پیش از این واقعه، بستر وقوع آن را ایجاد کرده و دربرگیرنده حقایق بسیاری در چگونگی بازگشت جاهلی به فرهنگ اسلامی است و براین اساس درسنامه تاریخ عاشورا برای آموزش مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) ضروری به نظر می رسد.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمود: 'امام حسین (ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت. آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان، بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه کربلا و میدان کربلا، باید شناخت'.

درسنامه تاریخ عاشورا یا پژوهشی در تاریخ قیام و وقایع خروج ازمدینه تا کربلا به قلم گروهی از نویسندگان به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب با محوریت وقایع پیش از عاشورا و موضوع هایی پیرامون فعالیت های امام حسین(ع) در مدینه و مکه، خطبه ها و نامه نگاری های امام در منزلگاه های مسیر کربلا، خطبه های امام هنگام ورود به کربلا، خطبه ها و فعالیت های سیدالشهدا(ع) در شب و صبح عاشورا، مجاهدت های امام و یاران در روز عاشورا و ذکر بخشی از جنایات امویان در روز عاشوراست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما