loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه تاریخ عزاداری

مجموعه کتاب های علمی تخصصی آموزش مداحی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیین های سوگواری و مرثیه سرایی برای حضرت سیدالشهدا(ع) و دیگر ائمه معصومین (ع) در فرهنگ دینی و اجتماعی ما جایگاه ویژه ای دارند و عواطف عزاداران را نسبت به موضوعی که برای آن عزاداری می شود، نشان می دهند.

بازکاوی عناصر مهم در آیین های سوگواری و سیر تحقق و تطور آن موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است و می تواند راهگشای ما در برپایی بهتر و ارزنده تر این آیین ها باشد.

نویسندگان و پژوهندگان فراوانی در این عرصه قلم زده اند و هریک به گونه و سلیقه ای این موضوع را بررسی کرده اند. مثلاً مرحوم شیخ جعفر شوشتری در کتاب «الخصائص الحسینیه» با دیدگاه ویژه خود محافل و مجالس عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را به پنج بخش تقسیم می کند.

در این درسنامه که تالیف حجت الاسلام جواد محمدزمانی است، تلاش شده تا براساس روایات و نقل های تاریخی، عزاداری آن حضرت از آغاز خلقت مورد بررسی قرار گیرد و سوگواری پیامبران، امامان، فاطمه زهرا(س)، صحابه و تابعین و حتی فرشتگان و جنیان بررسی شو و سیر تاریخی عزاداری در اعصار گوناگون تا زمان حاضر نیز بیان شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما