loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتمان نقش حدیث در تفسیر: مجموعه سخنرانی ها و میزگردهای همایش نقش حدیث در تفسیر قرآن

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

گردآورنده کتاب غلامعلی عزیزی کیا

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 100

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37580 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل مجموعه سخنرانی ها و میزگردهای همایش نقش حدیث در تفسیر قرآن است که به همت گروه تفسیر و علوم قرآن موسسه برگزار شده است.

حاصل گفت وگوهای پژوهشگران شرکت کننده در این برنامه مانند آیت الله مصباح یزدی، حجج اسلام محمود رجبی، غلامرضا فیاضی، احمد عابدی، علی اکبر بابایی و غلامعلی عزیزی کیا در این کتاب منتشر شده است.

از مباحث مهم تفسیر پژوهی چرایی و چگونگی استفاده از احادیث معصومان در تفسیر بوده و این مسئله از دیرباز، محور بحث قرآن پژوهان قرار گرفته و نکات بسیاری درباره آن مطرح شده و با ظهور رویکرد اخباری گری بر پایه استفاده حداکثری از احادیث در حوزه دین شناسی و از جمله تفسیر قرآن استوار شده است.

اخباریان و عالمان متمایل به آنها تفسیر قرآن را به طور عمده دور از دسترس غیر معصومان می دانند و در مقابل بیشتر اندیشمندان و عالمان مسلمان معتقد به امکان فهم و تفسیر قرآن بوده و ادله ای برای اثبات دیدگاه خود و نقد تفکر اخباریان بیان کردند.

گروه تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای طرح مباحث بنیادین در حوزه قرآن پژوهی دو همایش به عنوان نقش حدیث در تفسیر را در سال 89 برگزار کرد که طی آنها سخنرانی ها و میزگردهای علمی برگزار شد.

ادله امکان فهم قرآن، میزان وابستگی تفسیر قرآن و احادیث معصومان، ادله امکان فهم قرآن، دور از دسترس بودن عقل و انحصار معرفت قرآن و اهل بیت(ع) از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

این کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن و فواید وابستگی تفسیر به حدیث را در برمی گیرد و دو میزگرد میزان وابستگی تفسیر به حدیث و مرزهای بهره گیری حدیث در تفسیر از موضوعات محوری این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما