loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شروط غیر معتبر و آثار حقوقی آن در کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان

ناشر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

نویسنده مصطفی فضائلی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37682 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
10,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در آغاز کتاب, درباره مفهوم شرط در معاهدات و مقایسه آن با اعلامیه تفسیری و نیز فلسفه شرط, توضیحاتی داده می شود. آن گاه رژیم حقوقی شرط و تطبیق آن بر کنوانسیون رفع تبعیض بررسی می شود که در ضمن آن, موضوعاتی همچون معیار کلی اعتبار شرط, امکان شرط برکنوانسیون رفع تبیض, شروط غیر معتبر و مرجع تشخیص و سپس آثار حقوقی شروط غیر معتبر کنوانسیون تحلیل می گردد. در پایان کتاب شروط غیر معتبر و آثار حقوقی آن در کنوانسیون ذکر شده, همچنین متن کنوانسیون و موادی از کنوانسیون وین (1969) به طبع رسیده است. گفتنی است: 'در نظام حقوقی حاکم بر معاهدات بین المللی, شرط یا تحفظ و یا تهدید تعهد, از حدود پایان قرن نوزدهم, با ظهور وفور معاهدات چند جانبه فراگیر, به کار گرفته شده است. نخستین بار فرانسه به هنگام امضای سند عمومی کنفرانس بروکسل راجع به الغای برده داری, در دوم جولای 1890 شرطی را وارد کرد که به موجب آن, حق بازرسی کشتی ها را استثنا می کرد, آن گاه در کنفرانس های صلح لاهه (1899 و 1907) رویه شرط گذاری, به طور عام پذیرفته شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما