loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیلی بر مهمترین مسائل زن و خانواده در ایران: بیانیه های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده از سال 81 تا 92

ناشر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

نویسنده محمدرضا زیبایی نژاد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 504

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37702 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مشتمل بر 12 بیانیه تحلیلی است که مرکز تحقیقات زن و خانواده از سال 81 تا 92 هر سال به مناسبت فرارسیدن روز زن منتشر کرده است.

عناوین این بیانیه ها را شامل چالش های زنان در جامعه اسلامی - راهکارهای گسترش فرهنگ فاطمی، زنان و کارامدی خانواده، زنان و بازخوانی آرمان های انقلاب اسلامی، بازخوانی هویت زنانه، آسیب شناسی نگاه به زن و خانواده، فرهنگ عفاف و حجاب، خانواده و دولت، بازتولید خانواده ایرانی، خانواده و مصرف کالاهای فرهنگی جدید، دلالت ها و عوامل موثر بر کنش های خانواده ایرانی، گفتمان خانواده و تحولات جمعیتی ایران می باشد.

مسئولیت تدوین هر 12 بیانیه بر عهده حجت الاسلام محمد رضا زیبایی نژاد رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده بوده است. معاونان پژوهشی وقت، سید جعفر حق شناس، محمد تقی کرمی قهی و امید پور حسرت و مشارکت علمی آقایان محمد تقی کرمی قهی، مجید دهقان، مهدی سجادی امین، مهدی سنجرانی، سید حسن طبیب زاده و فریبا علاسوند، زهره رجبیان، زهرا امین مجد، مریم مدملی، نرگس خدامی، سمیه حاجی اسماعیلی، مرحومه فاطمه سعیدی آرانی، فهیمه زارع چاهوکی، فاطمه قاسم پور، معصومه جیریایی شراهی، سمیه عرب خراسانی و زینب زاد سر نیز در تهیه این بیانیه های علمی همکاری داشته اند.

این مجموعه متناسب با نیاز جامعه علمی، کارشناسی و مدیریتی کشور و دانش پژوهانی تدوین شده است که مسائل زنان و خانواده را با حساسیت پی گیری می کنند.

گرد آوری بیانیه ها در یک مجلد، علاوه بر آن که به عنوان مجموعه ای ارزش مند از توصیف ها و تحلیل ها در مهم ترین مباحث و موضوعات کنونی زن و خانواده ایرانی، برای پژوهش گران و کارشناسان و مدیران کشور سودمند است، زمینه ساز مطالعات درجه دوم است.

این که نهاد تخصصی حوزه به چه موضوعات و مسائلی حساس تر است و این حساسیت ها از چه قاعده ای پیروی می کند؛ مفاهیم، مبانی مورد استفاده و کلید واژه های اصلی و نقاط تمرکز این نهاد چیست؛ از چه زاویه ای مباحث جنسیتی و خانواده را فهم و تحلیل می کند و گرفتار چه آسیب ها و موانعی در فهم عینیت است، بخشی از این مطالعات است. از این رو متن بیانیه ها بی هیچ کم و کاستی انتشار یافته است تا از ارزش استنادی بیش تر و امکان داوری بهتری برخور دار باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما