loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت بشری: زیرساخت ها

کاوشی در ژرفای معرفت شناسی 3

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37860 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کنتاب حاضر، پژوهشی در قلمرو معرفت شناسی است که در پنج فصل تدوین شده است.

فصل نخست این کتاب به بررسی ساحت های گوناگون علم حضوری می پردازد. تعریف و ملاک تحقق علم حضوری و بیان ویژگی های آن از جمله مباحث فصل اول است.

فصل دوم این کتاب به بیان ویژ گی های اقسام و تمایزهای معرفت حصولی اختصاص دارد که پس از بحث درباره قیاسی بودن تقسیم معرفت به حضوری و حصولی، به مسأله اعتباری یا حقیقی مغایرت علم حصولی و حضوری و سپس به ویژگی های معرفت شناختی علم حصولی می پردازد.
همچنین در فصل دوم به بررسی اقسام علم حصولی و بیان تمایز مفهوم و تصور، تصدیق و قضیه و تصدیق و اعتقاد، اشاره شده است.

فصل سوم این نوشتار، پس از طرح و بررسی پیشینه مبحث طبقه مفاهیم و ویژگی های آن، به اقسام مفاهیم، ویژگی های آن ها و نقش حکمای مسلمان در رشد و پیشرفت این مسأله می پردازد و می کوشد نظام فراگیر و جامعی از مفاهیم را ارائه کند.

فصل چهارم به مفاهیم بدیهی اختصاص دارد که تعریف و نقد تعریف بدیهی و نظری، بیان دیدگاه ها و وجودشناختی درباره مفاهیم بدیهی، رابطه بدیهی و نظری با اندیشه و نیز ذکر معیار بداهت مفاهیم بدیهی از جمله مباحث این فصل است.

در فصل پنجم و پایانی کتاب، ابتدا از چیستی تعریف بحث می شود و پس از تعریف تفکر و بیان خاستگاه بحث تعریف؛ به گونه ای گذرا مهم ترین مسائل قابل طرح در این مسأله بررسی می شوند.

ارائه و ارزیابی الگوها و شیوه های تعریف در منطق صوری با اشاره به دیدگاه ها و نقدهای شیخ اشراق، صدرالمتألهین و مشائیان از مباحث تکمیلی و پایانی این فصل از کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما