ناموجود
    این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
    موجود شد باخبرم کن

    لوح فشرده نرم افزار دانشنامه احادیث پزشکی: ارائه احادیث در زمینه پزشکی و درمان

    دسته بندی: نرم افزار

    ناشر: چاپ و نشر دارالحدیث

    فروش پیامکی این محصول
    معرفی کتاب
    مشخصات
    نظرات کاربران
    بریده های انتخابی شما

    معرفی کتاب

    اثر حاضر، شامل آن دسته از احادیثی است که از زبان پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) درباره طب و طبابت، بیماری های جسمانی و راه علاج آنها و نیز لزوم رعایت آداب ظاهری مربوط به بدن، بیان شده است. این دسته از احادیث ـ که در منابع مختلف روایی فریقین موجود است ـ نکات مختلف پزشکی، خواصّ غذاها و ادویه جات و انواع خوراکی ها و نیز امور بایسته برای بیماران را گوشزد کرده است. گردآورنده این مجموعه ضمن مستندسازی احادیث مذکور به تنظیم موضوعی آنها در بخش ها و فصول مختلف پرداخته و احادیث مربوط به هر موضوع را با حذف مکررات و ذکر مستندات، در اختیار خواننده قرار داده است.
    در این مجموعه تلاش شده، احادیثی مورد توجه قرار بگیرد که از بلاغت، صحت و فراگیری ویژه ای برخوردار باشد، هر چند به مصادر ضعیفی استناد شده باشد. مجموعه مطالب و گزارش های حدیثی، با رعایت ترتیب بر اساس تاریخ حیات معصومان(ع) در پنج بخش و در فصل های متعددی سامان گرفته است.
    بخش اول، درباره طبابت است. در این بخش مطالب و احادیثی درباره طبابت از نظر اسلام، آداب و احکام طبابت و دستورات طبی آمده است.
    بخش دوم، با عنوان بیماری، شامل تعریف، گونه ها، پیامدها و نیز وظایف بیمار و آداب عیادت او می شود.
    بخش سوم، در بردارنده مطالب مربوط به اندام هاست که شامل: قلب، مغز و اعصاب، چشم، گوش، دهان و دندان، دستگاه تنفس، پوست، خون، استخوان، مو، ناخن و آلات تناسلی می شود.
    بخش چهارم، درباره نقش خوردن و آشامیدن در سلامت و بیماری است. در این بخش، گزارش هایی درباره سیری و گرسنگی، آداب خوردن و نوشیدن و آداب خوردن گوشت آمده است.
    بخش پنجم، که از همه مطالب گسترده تر است، احادیثی را درباره مداوا با انواع خوراکی ها و داروها با ذکر نام و خاصیت آنها در شصت فصل گزارش می کند.
    نویسنده در آغاز کتاب، به طبابت از منظر اسلام پرداخته و در پایان کتاب نیز فهرستی از: ایات، اعلام، جمعیت ها و قبیله ها، بیماری ها، اماکن و منابع، ارائه داده است. بر اساس آنچه در مقدمه آمده، مخاطب اصلی این دانش نامه، پژوهشگران علوم پزشکی اند، هر چند به استثنای بخش هایی که مربوط به درمان بیماری هاست، سایر بخش های کتاب برای عموم علاقه مندان قابل استفاده است. همچنین توصیه شده است پیش از مطالعه دانش نامه، پیش گفتار به دقت مطالعه شود.

    اطلاعات کتاب

    • زبان کتاب: فارسی
    • چاپ جاری: 6
    • تاریخ اولین چاپ: 1386
    • شمارگان: 3000
    • نوع جلد: جلد سخت
    • قطع: وزیری
    • ناشر: چاپ و نشر دارالحدیث

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام

    برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام