loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفر سرخ

برگزیده جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس

3.3 (3)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده نصرت الله محمودزاده

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3860 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب سفر سرخ که چاپ اول آن در سال 1376 و چاپ پنجم آن در پاییز 1387 منتشر شده است زندگینامه داستانی درباره وقایع، سرگذشت، خاطرات و یادداشت های شهید سیدحسین علم الهدی است. سفر سرخ با 359 صفحه حاوی 13 فصل است و در پایان کتاب عکس ها و اسناد این شهید نیز ضمیمه شده است.

کتاب که زوایای مختلف زندگی شهیدعلم الهدی را از کودکی تا آغاز مبارزات انقلاب، از حلقه های مطالعاتی تا فعالیت در منطقه و نقش آفرینی به عنوان یک هسته ی فرهنگی اجتماعی و تا مبارزات دانشجویی در مشهد و سخنرانی در خوزستان و در نهایت جهاد و شهادت در هویزه را شامل می شود.

صحنه پردازی های دقیق از شکنجه یک کودک خردسال در زندان ستم شاهی تا محیط خانوادگی روحانی تا لحظه های حساس نظامی که ویژگی عموم نثرهای محمودزاده است در این کتاب نیز نمود عینی یافته است و خواننده را در روابط مختلف 13 فصل کتاب بدون وقفه برای به پایان بردن داستان رهنمون می سازد.

کار تحقیقی جدی صورت گرفته در این کتب که بر پایه ی اطلاعات موجود از شهید تا مصاحبه با شخصیت های مختلف حتی رهبر معظم انقلاب سامان یافته است به این مجموعه 388 صفحه ای وزانت دو چندان داده است.

نصرت الله محمودزاده در کتاب سفر سرخ زندگی‌نامه داستانی و خاطرات شهید سیدحسن علم الهدی را روایت می‌کند. این کتاب در پنجمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در رشته زندگینامه داستانی، رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

در مقدمه کتاب آمده است: شناخت این افراد بستری است برای ورود به نقاط عطف تاریخ جامعه زیرا اراده آنها است که تاریخ را رقم زده است و سمت و سوی جامعه را تعیین می کند.

نصرت الله محمودزاده درباره آشنایی اش با این شخصیت نوشته است: آشنایی با سیدحسین علم الهدی در جبهه سوسنگرد به ویژه هویزه در اوایل حمله عراق به ایران فرصتی شد تا که ژرف نگری این جوان را کنجکاوانه دنبال کنم. مقاومت او در برابر تانک های سرمست عراقی در دشت هویزه نقطه عطف این آشنایی بود. هنگامی که در غروب 16 دی 1359 با جسد آغشته به خونش مواجه شدم فهمیدم این مرد برگ زرینی از تاریخ این دیار خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما