سیر فلسفه در ایران
سیر فلسفه در ایران (چاپ هفتم)
120,000
تومان
5 ٪
114,000
تومان
افزودن به سبد خرید

سیر فلسفه در ایران

دسته بندی: منطق، فلسفه و عرفان

ناشر: امیرکبیر

نویسنده: اقبال لاهوری

سال نشر: 1402

تعداد صفحات: 178

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

محمد اقبال لاهوری(1256_ 1317خورشیدی) شاعر فیلسوف و متفکر اهل شبه قاره که اشعار زیادی به زبان پارسی سروده است.کتاب سیر فلسفه در ایران(یا سیر حکمت در ایران) در اصل پایان نامه ی دکترای اقبال لاهوری است.

در این کتاب کوتاه که به زبان نو رایج در محافل باخترزمین و در نتیجه روان تر و قابل درک تر نوشته شده است به صورت اجمالی با فلسفه ی ایران و آراء و اندیشه های برخی از فیلسوفان ایرانی آشنا می شوید.در این کتاب خواهید دید بسیاری از اندیشه های فیلسوفان عصر جدید در اروپا نظیر دیوید هیوم , جرج برکلی , دکارت و... سال ها پیش به گونه ای در لابه لای نوشتجات و مجادلات فلسفی فیلسوفان ایرانی و عرب یافت می شوند.
اقبال در این رساله با روش تشریحی زمینه های تاریخی ظهور و تحولات فلسفه در ایران را بررسی کرده است .اقبال، علاوه بر آن مفاهیم فلسفی قدیم را به زبان فلسفی امروزی بیان کرده و مضافا این که ریشه های تصوف ایرانی و اسلامی را مرور نموده است .این رساله در دو بخش سامان یافته است .

بخش نخست با عنوان فلسفه در ایران باستان به شرح دو گرایی ایرانی (زردشت، مانی و مزدک) و بخش دوم با عنوان "دو گرایی یونانی " با این موضوعات به طبع رسیده است :ارسطوییان نوافلاطونی"، "ظهور و سقوط خردگرایی در اسلام"، "مجادله واقع گرایی و انگارگرایی"، "تصوف"، و "فلسفه در عصر جدید .در انتهای کتاب نمایه نام ها و واژه نامه انگلیسی به فارسی به چاپ رسیده است و از انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام