loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صلح الحدیبیة و بیعة الرضوان؛ قراءة جدیدة فی الاهداف و سیر الاحداث و مصادر الروایة

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، تحلیلی تاریخی و روایی در مورد کیفیت و اهداف صلح حدیبیه و بیعت رضوان است.

در ابتدای این اثر به بررسی میزان صحت مصادر تاریخی و روایی مربوط به دوران حیات رسول خدا(ص) پرداخته شده و اسناد مربوط به وقایع دوران نبوت ایشان، مورد بحث و بررسی رجالی قرار گرفته است.

آن گاه نویسنده به بحث در مورد چگونگی مطالعه سیره پیامبر اسلام و غزوات ایشان و نیز برخی دیگر از تحولات صورت گرفته در دوران رسالت وی پرداخته و مستندات تاریخی و روایی مربوط به آن ها و نیز مصادر مربوط به این وقایع را از جهت سند و متن یا محتوا، مورد بررسی قرار داده است. وی در همین راستا به مستندات تاریخی و مصادر روایی مربوط به کیفیت وقوع صلح حدیبیه و بیعت رضوان اشاره نموده و روایات نقل شده از اهل بیت(ع) و نیز روایات نقل شده از سوی برخی از صحابه را در این زمینه مقایسه نموده و اختلاف نظر شیعه و اهل سنت را در این دو موضوع مهم تاریخ اسلام، از منظری روایی و تاریخی، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

نویسنده در همین زمینه به ضعف سند و محتوای برخی از روایات نقل شده در منابع روایی اهل سنت در این موضوع اشاره نموده و معتقد است که برخی از عالمان اهل سنت از این مسأله استفاده ابزاری نموده و در صدد اثبات عدالت تمامی صحابه پیامبر اکرم(ص) هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما