loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الوجیز فی تاریخ الاسلام (خلاصة لموسوعة تأریخ الاسلام للسید منذر الحکیم) - الجزء الاول

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمود سیف

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 208

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، پژوهشی در زمینه ابعاد مختلف سیاسی، جغرافیایی، نظامی، فرهنگی تاریخ اسلام و زندگانی ائمه معصوم(ع) و فراز و نشیب های آن است.

در جلد اول، ابتدا کلیاتی قرآنی در مورد مباحث تاریخی اسلام و ماهیت آن ارایه شده و توصیفی کلی از سیمای تاریخ اسلام در عصر نبوت و امامت ارایه شده است.
در ادامه به معرفی مصادر و منابع مهم تاریخ اسلامی و نگارش آن اشاره شده و منابع سیره نگاری و بررسی مکتب اهل بیت از لحاظ تاریخی توصیف شده است.
آنگاه نگارنده از منظری جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و فرهنگی به تشریح اوضاع جهان اسلام در عصر جاهلیت پرداخته و دگرگون شدن منطقه حجاز و کشورهای اطراف و به تدریج تمامی جهان اسلام بر اثر ظهور دین اسلام و نبوت پیامبر اسلام(ص) تشریح نموده و حوادث مهم سال های ابتدایی پیدایش اسلام در شهر مکه را از لحاظ تاریخی گزارش نموده است.

در بخش بعدی کتاب نویسنده به جریان هجرت پیامبر اکرم به شهر مدینه و تأسیس حکومت و دولت اسلامی در این شهر اشاره نموده و خطوط کلی ترسیم شده توسط رسول خدا را از سال اول تا دهم هجری و از منظرهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، دینی، اجتماعی و فرهنگی ترسیم نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما