45,000
تومان
4 ٪
42,800
تومان
افزودن به سبد خرید

روباه

داستان های خارجی 24

دسته بندی: رمان و داستان کوتاه

ناشر: امیرکبیر

نویسنده: آلن راداسکی

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 464

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب پیش رو شرح زندگی سلت های نیمه دوم قرن یکم میلادی است. سلت ها قبایلی سبع و جنگجو بودند که از سده ششم قبل از میلاد از اروپای غربی به بریتانیا مهاجرت کردند و پیوسته با دیگر قبایل و حتی با خود در جنگ و ستیز بودند. آن ها در بریتانیا مذهب چندخدایی (دروئیدیسم) را که تلفیقی از پیشگویی و جادوگری بود پذیرفتند. داستان روباه که با شیوه هنرمندانه ای به رشته تحریر درآمده است، با روایت چندین واقعه غم انگیز، باورداشت ها، اعتقادات، سنن و شیوه زندگی سلت ها را بیان می دارد.

داستان این کتاب مربوط به قبیله ای جنگجو به نام سلت است که در سده ششم قبل از میلاد مسیح از اروپای غربی به انگلستان مهاجرت کردند و با دیگر اقوام ساکن در بریتانیای آن دوران درگیر شدند. نویسنده در این رمان، با بیان وقایعی حزن انگیز، سنن و شیوه زندگی سلت ها را روایت می کند.
این کتاب شرح زندگی سلت های نیمۀ دوم قرن یکم میلادی است. سلت ها قبایلی سبع و جنگجو بودند که از سدۀ ششم قبل از میلاد از اروپای غربی به بریتانیا مهاجرت کردند و پیوسته با دیگر قبایل و حتی بین خودشان در جنگ و ستیز بودند. آنها در بریتانیا مذهب چندخدایی (دروئیدیسم) را پذیرفتند. دروئید در زبان سلتی به معنای پیشگو و جادوگر است. سلت ها در مناطقی مانند استون هنج با خواندن سرودهایی انسان ها را قربانی می کرده اند که دروئیدها در اینگونه مراسم نقش مهمی داشته اند.

رومی ها در سال های 55 و 56 قبل از میلاد به فرماندهی جولیوس سزار لشکرکشی ناموفقی به بریتانیا داشته و در سال 42 میلادی با فتوحات امپراتور گلودیوس بر بریتانیا تسلط پیدا کردند که تا نیمۀ قرن پنجم ادامه یافت. آنها در تمام این مدت به قبایل سلت ها حمله کرده و آنها را وحشیانه قتل عام می کردند؛ زنان و کودکان آنها را به اسارت می گرفتند و برای بردگی با خود می بردند. آنها به هرجا می رسیدند، آنجا را آتش می زدند و اثری از حیات باقی نمی گذاشتند. رومی ها برای جلوگیری از نفوذ قبایل مهاجم سلت، اطراف خود دیوار سنگی می ساختند.در سال 61 میلادی بومی ها و سلت ها به سرکردگی ملکه بادسیا علیه رومی ها طغیان کرده و به آنها یورش بردند. هرچند در آن یورش هفتادهزار رومی و بریتانیایی طرفدار روم کشته شدند؛ ولی رومی ها پیروز شده و بر تمام بریتانیا تسلط یافتند و تا نیمه قرن پنجم میلادی که قبایل تیوتونیک ها شامل ژوت ها، انگل ها، ساکسون ها، بیکت ها و اسکات ها به بریتانیا حمله کردند و آنها را بیرون راندند، حکمرانی کردند.

این اثر با روایت چند واقعۀ غم انگیز، باورداشت ها، اعتقادات، سنن و شیوۀ زندگی سلت ها را بیان می دارد. پایداری تا حد جان در برابر دشمن متجاوز و ستمگر، پایبندی به اصول اعتقادی، وفاداری و عشق به خاک و سرزمین خود، دفاع از غرور و شرف و سر تسلیم فرود نیاوردن از ویژگی هایی است که در این اثر بیان شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام