loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهر ضرب المثل ها: آموزش اخلاق با استفاده از ضرب المثل های فارسی

پنچ جلد در یک مجلد

3.6 (7)

ناشر بوستان فدک

نویسنده غلامرضا حیدری ابهری

تصویرگر سمیه بیگدلی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 60

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39963 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همانطور که می دانید ، ضرب المثل های شیرین ایرانی ، مالامال از درس های زندگی ساز و پندهای حکمت آموز است . همه ی کسانی که دستی در تعلیم و تربیت دارند ، باید قدر این ثروت را بدانند و از لطافت لفظی و معنوی آن ، برای تلطیف دل ها و تربیت جان ها بهره گیرند .

بی تردید آشنا کردن کودکان با ضرب المثلها ، علاوه بر افزایش اندوخته های ادبی آنان ، به رشد اخلاق و معنویت در آن ها نیز مدد خواهد رساند و زندگی بهتری را برای آنان رقم خواهد زد .

مجموعه شهر ضرب المثل ها که حاصل تلاش حجه الاسلام حیدری ابهری است ، معجونی از اخلاق و ادبیات است که با تصاویر یکودک پسند همراه شده است .

شهر ضرب المثل ها ، راه آشنایی کودکان عزیز ایرانی را با ضرب المثل ها هموار کرده و آلبومی از شیرین ترین لطایف ادبی را در اختیار آنان قرار داده است .

آدم دستپاچه ، دو تا پا را می کند در یک پاچه

عجله ، هر کاری را خراب می کند . راننده ای که عجله می کند ، با ماشین های دیگر تصادف می کند ، نقاشی که عجله می کند ، نقاشی اش خیلی زشت می شود . دانش آموزی که با عجله مشق می نویسد ، مشقش بدخط و پر از غلط می شود . اگر کسی در پوست کندن میوه عجله کند ، دستش را می برد . دوچرخه سواری که عجله می کند ، به زمین می خورد .

هر کسی که عجله کند ، به خودش و دیگران ضرر خواهد زد و اشتباه هایش زیاد خواهد شد . به قول یک ضرب المثل فارسی « آدم دستپاچه ، دو تا پا را می کند در یک پاچه » یعنی آدمی که عجله می کند ، از عجله ، شاید دو تا پایش را هم در یک لنگه ی شلوار بکند . این ضرب المثل می خواهد بگوید که عجله و دستپاچگی ، آدم را به دردسر می اندازد و باعث اشتباه آدم می شود .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما