loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیات نور 1: زندگی نامه عالم عظیم الشأن آیت الله سید مرتضی کشمیری

5 (1)

ناشر خلق

نویسنده گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی دارالهدی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 111

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40652 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سخن از بزرگ مردانی که در میدان خیرجویی، با مدد الهی، گوی سبقت از دیگران ربوده و در پیمودن درجات کمال، با مَرکب همّت بر قلّۀ انسانیت نشسته­ اند، خود محرّکی به خیرجویی و کمال یابی است.

قرآن که کتاب رحمت و هدایت است نیز از این ابزار هدایت بهره برده و میان آیه ­های سراسر نور خود، گوشه هایی از زندگانی پربرکت بندگان صالح خدا را جای داده است.

مؤسسۀ فرهنگی دارالهدی با توجه به رسالت برگزیدۀ خود که نشر و ترویج معارف فرهنگ ناب شیعی در جامعه است، بخشی از فعالیت خود را به معرفی برخی از بزرگان اخلاق و معرفت اختصاص داده و سعی بر شناساندن بهترین الگوها برای قشرهای مختلف ـ به ویژه جوانان و تشنگان معارف اسلامی ـ داشته است. بدین منظور، مجموعه ­ای به نام «آیات نور» برای معرفی این الگوها در نظر گرفته شد که این کتاب، نخستین مکتوب از این مجموعه است. این مکتوب، به معرفی سید السالکین و سند الذاکرین، عالم عامل، جناب آیت الله حاج سید مرتضی رضوی کشمیری قدس سره می­ پردازد که خود آیتی از نور بود؛ به آیۀ نور علاقۀ وافر داشت و آن را بسیار تلاوت می ­کرد.

از امتیازات این کتاب علاوه بر نقل اذکار و دستورالعمل­ های آن عالم بزرگوار، این است که نخستین پژوهش در این باره است که با وجود کمبود منابع دربارۀ این عالم کم نظیر و دشواری کار پژوهش، فاضل ارجمند جناب آقای حجت الاسلام سید مهدی موسوی زاده، با احاطۀ علمی و تلاش شایان تقدیر خود، به خوبی از عهدۀ این پژوهش برآمد و این کتاب را در پنج فصل به قرار زیر تدوین کرد:
۱. زندگینامه؛ ۲. سیرۀ علمی؛ ۳. سیرۀ اخلاقی و عملی؛ ۴. مقامات و کرامات؛ ۵. سرّ دلبران در حدیث دیگران.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما