55,000
تومان
10 ٪
49,500
تومان
افزودن به سبد خرید

اسلام رحمانی

تحلیلی بر مبانی و مؤلفه ها

دسته بندی: ادیان

ناشر: دفتر نشر معارف

نویسنده: حسن علی پور وحید

سال نشر: 1394

تعداد صفحات: 479

امتیاز
1
نفر
1 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

رهبر انقلاب در دیدار سالانه خویش با دانشجویان در سال جاری، ضمن توصیه بر پرهیز از سطحی نگری در ارتباط با مفاهیم اسلامی، به نقد برخی شعارهای اسلام نما و غلط انداز، همچون «اسلام رحمانی» که امروزه رایج شده است، پرداختند. در چند دهه اخیر در ایران، اسلام با پسوندهای مختلفی، همچون اسلام التقاطی، اسلام سرمایه داری، اسلام سوسیالیستی، اسلام سلطنتی، اسلام رساله ای، اسلام سبز، اسلام سیاه و در آخر «اسلام رحمانی» قرائت شده است.

با توجه به نظرات تئوریسین های اسلام رحمانی، «قرائت رحمانی از اسلام، اسلام را صرفاً یک دین اخلاقی می داند و معتقد است که حوزه سیاست از دین مجزاست و اسلام تنها برحسب اخلاقی بودنش مجاز به نصیحت و توصیه به نهادهای سیاسی برای منش اخلاقی هستند.

از سویی اندیشه و عمل نظریه پردازان اسلام رحمانی، آنها در پی سازش و مودت با گروه های سلطه گر و زورگو و پذیرش نظام سلطه فعلی ـ که همواره به دنبال دشمنی با اسلام و مسلمین بوده اند ـ هستند و ضرورت توجه انتقادی به این جریان، نویسنده را بر این داشته است تا به نقد و تبیین و بررسی انتقادی این رویکرد بپردازد.

یکی از ویژگی های این اثر، بررسی تفضیلی دیدگاه های مبدعان و نظریه پردازان این رویکرد در داخل و خارج از کشور (خصوصاً محسن کدیور و فتح الله گولن و...) است.

فهرست مطالب کتاب بدین قرار است:
*بخش اول: کلیات
*بخش دوم: جریان شناسی اسلام رحمانی
*بخش سوم: اصول و مولفه های اسلام رحمانی
*بخش چهارم: استدلال ها و استنادهای اسلام رحمانی
*بخش پنجم: نسبت اسلام رحمانی با اسلام وحیانی

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام