loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام رحمانی

تحلیلی بر مبانی و مؤلفه ها

1 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حسن علی پور وحید

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 479

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40738 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رهبر انقلاب در دیدار سالانه خویش با دانشجویان در سال جاری، ضمن توصیه بر پرهیز از سطحی نگری در ارتباط با مفاهیم اسلامی، به نقد برخی شعارهای اسلام نما و غلط انداز، همچون «اسلام رحمانی» که امروزه رایج شده است، پرداختند. در چند دهه اخیر در ایران، اسلام با پسوندهای مختلفی، همچون اسلام التقاطی، اسلام سرمایه داری، اسلام سوسیالیستی، اسلام سلطنتی، اسلام رساله ای، اسلام سبز، اسلام سیاه و در آخر «اسلام رحمانی» قرائت شده است.

با توجه به نظرات تئوریسین های اسلام رحمانی، «قرائت رحمانی از اسلام، اسلام را صرفاً یک دین اخلاقی می داند و معتقد است که حوزه سیاست از دین مجزاست و اسلام تنها برحسب اخلاقی بودنش مجاز به نصیحت و توصیه به نهادهای سیاسی برای منش اخلاقی هستند.

از سویی اندیشه و عمل نظریه پردازان اسلام رحمانی، آنها در پی سازش و مودت با گروه های سلطه گر و زورگو و پذیرش نظام سلطه فعلی ـ که همواره به دنبال دشمنی با اسلام و مسلمین بوده اند ـ هستند و ضرورت توجه انتقادی به این جریان، نویسنده را بر این داشته است تا به نقد و تبیین و بررسی انتقادی این رویکرد بپردازد.

یکی از ویژگی های این اثر، بررسی تفضیلی دیدگاه های مبدعان و نظریه پردازان این رویکرد در داخل و خارج از کشور (خصوصاً محسن کدیور و فتح الله گولن و...) است.

فهرست مطالب کتاب بدین قرار است:
*بخش اول: کلیات
*بخش دوم: جریان شناسی اسلام رحمانی
*بخش سوم: اصول و مولفه های اسلام رحمانی
*بخش چهارم: استدلال ها و استنادهای اسلام رحمانی
*بخش پنجم: نسبت اسلام رحمانی با اسلام وحیانی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما