loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی و تحقیق پیرامون نهضت حسینی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید علی فرحی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 648

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40807 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از اهداف اساسیِ امام حسین(ع) مبارزه با ظلم برای زمینه سازی عدالت است، از این رو، در این کتاب به ویژه در بخش پنجم که مکتب حسین(ع) است بح ثهای جالب و شاید بکری در توجیه عدالت و ضرورت آن به میان آمده که نمونه اش عبارت زیر است:
«... اگر عدالت و عادل از صحنه جهان حذف شود همة ارزشها فرو میریزد و زندگیِ ستمگران نیز در لجن زار پستیها و درگیریها فرو میرود. جهان اگر از ثروت و صنعت لبریز هم باشد ولی از عدالت دور باشد دلچسب و آرامبخش نخواهد بود. بلکه همه چیز آن و حتی ثروت و صنعت آن باعث نا امنی و گرفتاری خواهد بود، و بر عکس، هر جا که عدالت حاکم باشد زندگی در آنجا شیرین و روح پرور می گردد؛ هر چند که ثروت و صنعت وجود نداشته باشد با این که در پرتو عدالت، ثروت و صنعت نیز به شکل مفید و ارزشمند به وجود خواهد آمد و مورد استفاده درست همگان قرار خواهد گرفت.»

اثر حاضر از 5 بخش به شرح زیر تشکیل شده است:
- بخش اول: بنی امیه و مسئله خلافت اسلامی
- بخش دوم: دو سازمان متضاد در محیط اسلام
- بخش سوم: تشریح علل قیام امام حسین
- بخش چهارم: چگونه قیام امام پیروز شد؟
- بخش پنجم: مکتب حسین
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما