loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هی یو (وقایع نگاری یک مستند ناتمام)

خاطرات سعید ابوطالب از زندان آمریکایی ها در عراق

ناشر سوره مهر

نویسنده سعید ابوطالب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41273 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به گفته ابوطالب به نوعی خاطرات وی از حضور و اسارت چهارماهه اش توسط نیروهای ائتلاف در عراق است.

این کتاب در 5 فصل به رشته تحریر درآمده و نویسنده در صفحات 235 تا 237 اسامی ایرانیان زندانی در بوکا را ذکر کرده که در میان این اسامی، سعید ابوطالب، سهیل کریمی، مهدی حسنی، علیرضا کاظمیان، اکبر نعیمی، غلامعلی خسروی، محمد کمانکش، افشین ملکی، علی حسین بابایی، محمد سعید حسن منافی، صادق نوبری و عظیم پرستش دیده می شوند.

در بخش های پایانی این اثر همچنین اسناد، مدارک و تصاویری از آخرین اسکناس های 250 دیناری چاپ شده در عراق، میجر گرتی فرمانده وقت اردوگاه بوکا و گوین افسر تفنگداران دریایی آمریکا در دیوانیه در معرض دیده علاقه مندان قرار گرفته است.

«ماجرا از زمانی آغاز شد که برای ساخت فیلم مستندی با موضوع شرایط عراق بعد از آغاز حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سال 1382 به این کشور سفر کردم.
قرار بود این مستند را برای شبکه دو تلویزیون ایران بسازیم که اگر تمام می شد نامش را مرداب سرزمین افسانه ها می گذاشتیم، اما نشد. در این ماموریت محمدناصر پورصالحی که پیش از این در سال های دفاع مقدس کنار هم بودیم و تجربه ساخت مستند «صبرا و شتیلا» را با هم در لبنان داشتیم و سهیل کریمی که کمی پیش از این سفر او را می شناختم و در تولید مستندهای «رقص فقر» و «گزارشی از شرق» همراهی ام کرده بود، حضور داشتند.
من و سهیل دهم تیرماه در مسیر کوت به حله به اسارت تفنگدارهای دریایی آمریکا درآمدیم و چهار ماه بعد آزاد شدیم و از مرز شلمچه نیروهای انگلیسی ما را تحویل مقامات ایران دادند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما