loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فدک فی التاریخ

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 215

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41538 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فدک، یکی از نوشته های ارزشمند شهید صدر است که در هفده سالگی آن را نوشته و در موضوع خود، یکی از ابتکاری ترین کتاب هاست. شهید صدر با این کتاب، افزون بر اینکه در آغاز جوانی، نبوغ و توان فکری خود را در تحلیل رویدادهای تاریخی نشان داده، نگرانی های اصلی خود را هم در پاسداشت حریم اهل بیت علیهم السلام به نمایش گذاشته است. از دید او، موضوع فدک، موضوعی کاملاً سیاسی است، نه صرفاً اختلافی درباره مالکیت آن.

مطالب این کتاب در پنج فصل گردآوری شده است. شهید صدر در فصل اول کتاب، حرکت حضرت زهرا علیهاالسلام را قیامی بزرگ می داند که با تمام وسعت و ژرفای غم انگیز خود در تاریخ ثبت شده است. او سپس به شرح صحنه های این قیام می پردازد. در فصل دوم، تاریخچه سیاسی فدک را بررسی می کند و دست به دست گشتن آن را میان خلفا و خاندان اهل بیت علیهم السلام می کاود. فصل سوم، فصل قیام است که نگارنده آن، رقابت سیاسی خلفا با حضرت علی علیه السلام و نقش آنان را در زمینه سازی برای خلافت امویان توضیح می دهد. در فصل چهارم، بخش هایی از خطبه حضرت زهرا علیهاالسلام تجزیه و تحلیل می شود و سرانجام در فصل پنجم، شهید صدر به ارزیابی نهایی ماجرا می پردازد و در پایان این فصل نیز استناد حضرت زهرا علیهاالسلام به قرآن را برای دفاع از ولایت توضیح می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما