loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار شهدای اطلاعات 2: کتاب اردیبهشت (زندگی نامه شهید غلامرضا کیان پور)

ناشر مرکز نشر آثار شهید حسن باقری

نویسنده محمدعلی آقامیرزایی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 207

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41588 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر شامل خاطرات و زندگی نامه و روایتی داستانی از زندگی شهید غلامرضا کیان پور، مسئول واحد اطلاعات عملیات لشکر 10 سیدالشهدا(ع) است.

«کتاب اردیبهشت» دارای دو نوع روایت مستند و داستانی است که به صورت موازی زندگی و شخصیت شهید کیان پور را برای مخاطب بیان می کند. نویسنده برای نگارش این اثر به سراغ خاطرات خانواده و دوستان این شهید بزرگوار رفته است.

شهید غلامرضا کیانپور در سال 1333 در خانواده ای متدین در کرج به دنیا آمد. پدر و مادرش به دلیل عشق و ارادت به حضرت ثامن الائمه (ع) نام این مولود را « غلامرضا » نامیدند. وی با وجود مشکلات و سختی های فراوان که در راه تأمین مخارج تحصیل بر سر راهش قرار داشت، در عرصه علم و دانش درخشید و توانست دیپلم خود را در دو رشته طبیعی و ریاضی کسب کند. با شدت یافتن جریان انقلاب، به صفوف مبارزان پیوست و در راهپیمایی ها، تظاهرات و پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) همراه با مردم مسلمان، فعالانه شرکت کرد و در سقوط شهربانی کرج نقش اساسی و مهمی را داشت.

غلامرضا با پایان یافتن دوره خدمت نظام وظیفه، در سال 1360 لباس خاکی پوشید و عازم جبهه های نبرد شد. وی سپس به عضویت رسمی سپاه کرج درآمد و چون روح بی قرارش تاب ماندن نداشت به جبهه های جنوب رفت و به دلیل استعداد و توانایی ویژه اش در واحد حفاظت اطلاعات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به فعالیت ادامه داد.

وی در عملیات های «والفجر مقدماتی» و «کربلای 1» حضور چشمگیری داشت و در والفجر 2 به سختی مجروح شد. بعد از عملیات بیت المقدس همراه جمعی از نیروها عازم سوریه و لبنان شد و مدت چهار ماه در آنجا به مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

ظاهرا دلیل نام گذاری اثر با نام «کتاب اردیبهشت» متولد شدن شهید کیان پور در اردیبهشت باشد. «کتاب اردیبهشت» با شهادت کیان پور آغاز و به هنگام شهادت وی ختم می شود. همچنین، شخصیت نویسنده نیز در پایان به خودآگاهی می رسد.

مکتوب، پهلوان کوچک، دستگاه جادویی، اطلاعات و عملیات، راویان تابناک، نفس های مسموم، آن دو مرد، عبور از دژ، بر مدار کعبه و طعم شیرین بستنی عنوان فصل های «کتاب اردیبهشت» هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما