ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

اسلام سنتی در دنیای متجدد

مجموعه آثار دکتر سید حسین نصر (5)

دسته بندی: مواجهه با غرب و مدرنیته

ناشر: دفتر پژوهش و نشر سهروردی

نویسنده: سید حسین نصر

سال نشر: 1386

تعداد صفحات: 543

5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

«اسلام سنتی در دنیای متجدد» یکی از چند کتاب دکتر سید حسین نصر است که به شرح و تبیین «اسلام سنتی» می پردازد. به اعتقاد او، «اسلام سنتی» نه فقط یک حقیقت تاریخی، بلکه حقیقتی است زنده و پویا. با توجه به اهمیت موضوع، بخش های چهارگانه ی کتاب حاضر به همراه مقدمه و موخره ی آن که در قالب هجده فصل در اختیار فارسی زبانان قرار گرفته است، به خصوص بر وجوه تمایز میان «اسلام سنتی» و «بنیادگرایی» از یک سو، و «تجدد» از سویی دیگر متمرکز شده است.
وی معتقد است از هنگامی که اصطلاح «fundamentalism» در غرب متداول شد، و واژه هایی مانند «بنیادگرایی»، در زبان فارسی در مقابل ان وضع گردید، بسیاری کوشیده اند اسلام و دنیای اسلام را به دو گروه متجدد و یا «لیبرال»،و بنیادگرا یا «رادیکال» تقسیم کنند، و هر فرد یا گروهی را که به دفاع از تعالیم سنتی اسلام برمی خیزد، بنیادگرا بخوانند، و متأسفانه بسیاری از نویسندگان مسلمان نیز خواسته و ناخواسته پا جای پای آنان گذارده اند. توجه به این پیشینه ی فرهنگی، نویسنده را بر آن داشته تا در آثار متعدد خود، و به ویژه در این کتاب، حقایق اسلام سنتی را آشکار، و تمایز آن را هم از تجدد و هم از بنیادگرایی روشن سازد.
به اعتقاد نویسنده آینده ی مسلمانان در واقع، در گرو نتیجه ی این نزاع و تقابل است؛ چالشی که کم تر و رهبر فکری و دینی ای را می توان در کشورهای اسلامی یافت که ناگزیر به ورود در آن نشده باشد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام