loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی در محکمه جامعه شناسان

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده موریس استین | آرتور ویدیچ

مترجم لطیف عیوضی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41823 10003022
129,000 116,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به نظر می رسد جامعه شناسی در کشاکش (خود) و (غیر خود) سرگردان است؛ در کشاکش (علمی بودن) از سویی و (انسانی بودن) از دیگر سو. رفت و آمد علوم اجتماعی از قلمرو (عقل عملی) به حوزه ی (عقل نظری) و اقتضائات این تردد معضلی است که دغدغه ی مقالاتِ کتاب حاضر را شکل می دهد. علوم اجتماعی از حیث وجودی با اخلاق، سیاست، تاریخ، هنر، شعر و سایر وجوه وجود آدمی تنیده است؛ ولی همین ویژگی در تعارض با خصیصه ای قرار می گیرد که جامعه شناسی را در محدوده ی تنگ دانش اشیا و عقلانیت تجربی می پسندد. این نگاه، به بهانه ی علم، از بهای فلسفه، اخلاق، سیاست، تاریخ، هنر و شعر رو برمیگرداند و با رویگردانی از هر کدام، عمق و بطن، یا ذوق و شوقی از عالم و آدم را از دست می دهد. هر کدام از مقالات کتاب، وجهی از این دغدغه را مورد کند و کاو قرار می دهد. نویسندگان این مقالات جامعه شناسان به نامی هستند که از همین منظر انتقادی به مطالعه ی خودِ جامعه شناسی می پردازند و نوعی جامعه شناسیِ جامعه شناسی را پدید می آورند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما