loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پا به پای آفتاب: گفته ها و ناگفته ها از زندگی امام خمینی (س) - جلد پنجم

3.5 (2)

ناشر موسسه نشر پنجره

تحقیق و تنظیم کتاب امیررضا ستوده

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 368

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ویرایش اول "پا به پای آفتاب" در سال 1373 و در قالب چهار جلد منتشر شد. ویرایش دوم این مجموعه نیز با 6 مجلد در سال 1381 به چاپ رسید. مجموعه 6 جلدی "پا به پای آفتاب"، با محوریت بررسی سیره نظری و علمی امام خمینی(ره) از دیدگاه نزدیکان و یاران ایشان تدوین و منتشر شده است.
قسمتی از این مجموعه، شامل خاطرات خانواده امام خمینی(ره) از کودکی تا رحلت ایشان است. "خاطرات اعضای دفتر امام در قم، نجف، پاریس و جماران"، "خاطرات یاران، دوستان و شاگردان امام" و "خاطرات تیم پزشکی امام از زمان ورود ایشان به تهران در سال 1357 تا رحلت" از موضوعات مهم مطرح شده در مجموعه 6 جلدی "پا به پای آفتاب" هستند.
اطلاعات و خاطرات مندرج در این مجموعه از آرشیو صداوسیما، روزنامه های کثیرالانتشار و مصاحبه های اختصاصی با نزدیکان و دوستان امام خمینی(ره) گردآوری شده اند.
مجموعه خاطراتی که در پا به پای آفتاب می خوانید به شش فصل تقسیم شده است:
1. به روایت اهل بیت و بستگان
2. به روایت اعضای دفتر و کارکنان بیت
3. به روایت یاران، شاگردان و دوستان
4. خاطرات پراکنده
5. به روایت گروه پزشکی
6. و ... حکایت همچنان باقیست.

در جلسه ای درباره گروهی از افراد سیاسی صحبت شد. امام فرمودند:«از این گروه، افرادی که می شناسم، کاملا مذهبی هستند.» خود بنده به ایشان عرض کردم: «آنان شما را قبول ندارند.» ایشان بدون کوچکترین تاثری فرمودند: «قبول نداشته باشند. من که جزو اصول دین نیستم که اگر قبول نکنند، بگویم ایمانشان ناقص است.» بار دیگر که من خدمت ایشان بودم، یکی از دوستان گفت: «چرا این قضات دادگستری را که در میان مردم قضاوت می کنند، بیرون نمی ریزید؟ اینان که آدم های فاسقی هستند.» ایشان فرمودند: «چرا غیبت می کنید؟ از کجا فهمیدید اینها فاسق اند؟» او گفت «اینان ریش خود را با تیغ می تراشند.»امام پرسیدند: «از کجا می دانید ریش تراشیدن را حرام می دانند، تا اینها فاسق شوند؟» گفت: «شما فرموده اید که احتیاط واجب آن است که ریش را با تیغ نتراشیم.» امام فرمدند: «از کجا فهمیدید که آنها مقلد من هستند و از دیگران تقلید نمی کنند؟» مردم را به عدم تقلید از من متهم نکنید. «من اصول دین نیستم و چه کسی گفته آنها باید از من تقلیدکنند؟ » ایشان بارها فرمودند: «مواظب باشید بر خلاف نظرات مردم و خواسته های مردم عمل نکنید. حرف خودتات را به زور به مردم تحمیل نکنید. خواسته خودتان را تحمیل نکنید. به نظر بیاورید روزی را که مردم برگردند و حرف شما را گوش ندهند. افکار عمومی را در نظر بگیرید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

داود

من قسمتی از این کتاب رو خوندم و خیلی خوشم اومد
چطوری یک دوره از اون رو تهیه کنم؟

24 فروردین 1395

میتوانید از روی سایت سفارش دهید.

مریم

سلام
اگر بتونید برای این کتاب بسیار خوب مسابقه ی اینترنتی تنظیم کنید خیلی عالی می شه...............
با تشکر

30 خرداد 1393

سلام.ان شاءالله

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما