loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقیقت بوف کور

نقدی متفاوت بر بوف کور شاخص ترین اثر صادق هدایت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4221 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حقیقت بوف کور» نقدی است به قلم محمدرضا سرشار بر رمان بوف کور، شاخص‌ترین اثر صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی. نویسنده در کتاب «حقیقت بوف کور» به بررسی مشهورترین اثر داستانی صادق هدایت پرداخته است و ضمن نقد فنی این اثر به لحاظ ساختاری و شکلی درصدد نشان دادن جایگاه واقعی این اثر در ادبیات داستانی معاصر ایران است.

مولف محمدرضا سرشار، در چهارده بخش به بررسی این کتاب پرداخته است که عناوین آن عبارتند از: «پیش درآمد»، «زندگینامه صادق هدایت»، «تاریخچه نگارش و انتشار بوف کور»، «شناختنامه بوف کور»، «منابع و ماخذ ادبی بوف کور»، «نوع ژانر بوف کور»، «دلایل پیچیده و دشوار فهم نمایی برخی آثار»، «عقده اودیپ یا مادینه جان؟»، «نمادها»، «ساختار»، «نثر»، «درونمایه»، «سایر موارد» و «ختم کلام».

نویسنده، خود درباره این اثر در ابتدای کتاب «حقیقت بوف کور» می نویسد:
«نقد متفاوت اثری که در طی قریب به هفتاد سالی که از انتشار اولیه آن می گذرد، دهها بار، با کج و بدفهمی و مبالغه های شگفت، از سوی برخی از مشهورترین جهره های ادبی داخلی و خارجی، مورد - به اصطلاح - نقد و تفسیر و تاویل و ستایش قرار گرفته، و این نوشته ها، خود به خود، قالبی غیرواقعی - همچون یک تابو - از آن اثر، در ذهن ها ایجاد کرده اند، حقیقتا کاری دشوار است. زیرا در این قبیل موارد، زحمت چنین منتقدی، چیزی حتی فراتر از مضاعف می شود. چه او، در حین ارائه نقد خود، ناگزیر است ذهن مخاطبان خویش را هم، از غلط آموزیهای منتقدانن پیشین پاک کند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما