loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متافیزیک ینا

ناشر حکمت

نویسنده گئورگ ویلهلم فردریش هگل

مترجم محمدمهدی اردبیلی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 174

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43157 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

متافیزیک ینا، بخشی از نظام فلسفی ای است که به نظام ینا شهرت دارد و حاصل دستنوشته های هگل در دورۀ اقامتش در شهر یناست.
هگل در این متنِ مختصر، که به دلیل ساختار و نثر ویژه اش یکی از مهجورترین متون تاریخ فلسفه است، تلاش کرده است تا روایتی منحصربه فرد از کل متافیزیک غربی، از متافیزیک ارسطو (اصل اینهمانی و اصل طرد شق ثالث) تا عقلگرایی مدرن (دکارت، اسپینوزا و لایب نیتس) و نهایتاً تا ایده آلیسم استعلایی کانت و شلینگ را در قالبی دیالکتیکی عرضه نماید.
با توجه به قالب سه وجهی دیالکتیک هگلی، کتاب نیز مشتمل بر سه بخش (نظام اصول نخستین، متافیزیک ابژکتیویته و متافیزیک سوبژکتیویته) است که هر کدام نیز به سه زیربخش تقسیم می شوند.
بنا به نظر برخی مفسرین، هگل در مبحث انتهایی این کتاب (روح مطلق)، که حدوداً دو سال پیش از پدیدارشناسی روح به رشتۀ تحریر درآمده است، برای نخستین بار، ایده آلیسم شلینگ را پشت سر می گذارد و از نخستین جلوۀ ایده آلیسم مطلق خویش پرده برداری می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما