loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در مشهد - جلد اول: (از انقلاب مشروطه تا نهضت خرداد 1342)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا جلالی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 527

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43250 10003022
19,000 18,050 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ظهور انقلاب اسلامی و ارتباط ناگسستنی مبارزین در شهرهای مختلف ایران سبب شد تا تاریخ انقلاب اسلامی فارغ از تمام انقلاب های بزرگ دنیا برای همه ی صاحب نظران قابل تأمل شود و کند و کاو گسترده ی علمی را طلب نماید تا بدینوسیله مشخص شود که انقلاب اسلامی چگونه مردم ایران را برانگیخت تا دیوارهای اختناق پهلوی را بشکنند و با جنبش توده ها در کنار رهبری امام خمینی (ره)، انقلاب را به پیروزی برسانند. در این راستا انقلاب اسلامیِ معنویِ مردم مبارز مشهد که از دهه های گذشته آغاز شده و در جریان حکومت پهلوی دستخوش نوسان های متعددی گردیده بود، پس از نهضت خرداد 42 رو به قوت نهاد و با گذار از تضاد حاکم بر رابطه ی دوسویه ی سنت و تجدّدِ دهه های چهل و پنجاه، به پیروزی درخشانی در بهمن 57 منجر شد.

جایگاه ویژه ی مشهد به عنوان یکی از کانون های تشیع در ایران و جهان و تأثیر مستقیم آن بر خیزش جریانهای سیاسی، فرهنگی و ظهور صدها چهره ی برجسته ی دینی، علمی، ادبی، سیاسی و نقش آفرینی غیرقابلِ انکار آن در تاریخ معاصر ایران، لزوم بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در مشهد را نمایان می سازد. چگونگی مشارکت مردم مشهد در همه ی حرکت های مهم تاریخ معاصر، اعم از انقلاب مشروطیت، قیام گوهرشاد، مقاومت در برابر ارتش سرخ، نهضت ملی شدن صنعت نفت، قیام 15 خرداد و نهضت اسلامی به پیشوای امام)ره( و کسب خودآگاهی تاریخی، علمی و دینی از مباحث مهمی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما