loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیرمرد و صندلی: برگرفته از زندگی شهید سید حسن مدرس

5 (2)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده سید سعید هاشمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43408 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیرمرد و صندلی: برگرفته از زندگی شهید سید حسن مدرس، نوشته سید سعید هاشمی است و در انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.
این کتاب حاوی داستانی واقعی در 12 فصل به قلم "سید سعید هاشمی" با صفحاتی مصور است. داستان در زمان احمدشاه قاجار اتفاق می افتد، که انگلیسی ها با تلاش زیاد باعث تغییر حکومت قاجار و انتقال آن به محمدرضا پهلوی شدند. نقش شهید سید حسن مدرس در مجلس برای جلوگیری از انتقال قدرت به قزاق ها، فشار محمد رضاخان به مجلس برای تصویب انتقال قدرت، کشته شدن عده ای از نمایندگان مجلس و ... در این داستان بازگو شده است.

زندان سرد و تاریک بود آجر‌های نم زده و قدیمی، شور بسته بودند. بودند زندان بو می‌داد. جابه‌جای دیوارها ریخته بود. موش‌ها این‌طرف و آن‌طرف زندان سوراخ داشتند. مدرس از جا بلند شد و عصایش را به دست گرفت و آرام‌آرام شروع کرد به قدم زدن. یکی از زندانی‌ها که کنار مدرس نشسته بود بعد از بلند شدن مدرس آرام در گوشش زندانی دیگر گفت: «آقا، این مدت که در زندان بوده خیلی شکسته شده»
زندانی دیگر به قامت مدرس که کمی کمانی شده بود، نگاه کرد و گفت: «بله دیگر معلوم است که شکسته می‌شود در این زندان سرد و تاریک هر کس دیگری هم به جای او بود شکسته می‌شد» یکی از زندانیان با صدای بلند از مدرس پرسید: «آقا! به نظر شما ما تا کی در زندان می‌مانیم؟» مدرس روی سکوی آجری کنار دیوار نشست. کف دو دستش را روی دسته‍ی عصا گذاشت و گفت: «دیگر چیزی نمانده این رئیس الوزرا خیلی نمی‌تواند دوام بیاورد ان‌شاءالله چند وقت دیگر آزاد می‌شویم و می‌روید سراغ خانواده‌هایتان» زندانی با ناامیدی گفت: خدا کند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما