loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلمان فارسی، استاندار مدائن

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد صادقی اردستانی

ویراستار ابوالفضل طریقه دار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 426

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44128 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سلمان فارسی اولین ایرانی سعادت مندی بود که برای شناسایی خدای یکتا و فرار از ستم و بیدادگری بار سفر بست و پس از کاوش های فراوان، سرانجام اسلام را پذیرفت و در زمره صحابه بزرگ حضرت محمد(ص)، درآمد.
پاکی و صداقت و فداکاری های خالصانه وی سبب شد تا از نزدیک ترین یارانِ پیامبر شود، به طوری که درباره او فرمود: «سلمان منّا اهل البیت».

اثر حاضر، شرح حال این مرد بزرگ را بر اساس منابع معتبر، به تفصیل بررسی کرده است.

خواندن این سرگذشت تاریخی برای ملت ایران، بیشتر از دیگران درخور مطالعه و دقت است، چون در روزگاری که فضای وطن ما را اوهام و خرافات مجوسیت و آتش پرستی فراگرفته و تاریک ساخته بود، اول کسی که سد رویاپرستی و خیال پروری و تبعیض نژادی را در هم شکست و شجاعانه و آزادانه برای یافتن یک مذهب واقعی و آرامش آفرین قدم استواری برداشت، سلمان فارسی ایرانی بود. از این نظر لازم است درباره این شخصیت فوق العاده که بیش از دو قرن زندگی کرد و اکنون حدود 18 قرن از آغاز زندگی او می گذرد، عمیق تر مطالعه کنیم.

در کتاب های تاریخی درباره این که سلمان از کدام یک از شهر های ایران بوده است، غوغایی می یابیم که مورخان در میدان تاریخ به پا کرده اند! گروهی او را اصفهانی دانسته، برخی وی را شیرازی خوانده و احیانا عده ای هم نوشته اند: قهرمان کتاب ما، از سرزمین های اهواز، شوشتر، رامهرمز و بهبهان برخاسته است و کسانی هم خواسته اند اصلا وجود چنین شخصی را در تاریخ اسلام انکار کنند!

کتاب حاضر در 16 فصل سامان یاقته که عناوین شانزده گانه آن از این قرارند:
...از کلیسا تا آغوش اسلام، شخصیت ماندگار، فضایل و مناقب درخشان، حکمت و فقاهت، در ماجرای بیعت، در محضر علی(ع) و فاطمه(س)، قرآن و سلمان، سخنان حکیمانه و روش های سازنده، روایات سلمان، کتاب سلمان با خبر جاثلیق، در جبهه های جنگ، داستان ها و سرگذشت ها، کرامات اعجاز گونه، استاندار مدائن، زن و فرزندان، آخرین سفر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما