ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

درآمدی بر الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث

دسته بندی: الگوی مصرف

ناشر: چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده: محمد محمدی ری شهری

سال نشر: 1388

تعداد صفحات: 67

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

یکی از پایه‏ های اصلی توسعه اقتصادی، «اصلاح الگوی مصرف» است. افزایش درآمد سرانه ملّی، بدون این اقدام اساسی، نمی‏تواند نقش مؤثّری در توسعه پایدار، ایفا نماید؛ زیرا اگر الگوی مصرفْ اصلاح نگردد، مصرف بی‏رویه، موجب تباهیِ منابع قابل سرمایه‏ گذاری می ‏شود و زمینه رشد اقتصادی و رفاه جامعه در بلندمدت از بین می ‏رود. همچنین امکان مشارکت در هزینه‏های عمومی و بهبود توزیع درآمد فراهم نمی‏ شود؛ از این رو، موضوع اصلاح الگوی مصرف در نظام اسلامی، از اهمّیت ویژه ‏ای برخوردار است.

کتاب الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث، برای نخستین بار و با نظمی نوین، آیات و روایاتی را که با تأمّل در آنها، رهنمودهای اسلامی در باره الگوی مصرف قابل ارائه‏ اند، بررسی کرده است.

تأمّل در این آیات و احادیث، نشان می‏دهد که رهنمودهای اسلام در باره الگوی مصرف، در واقع، همان راه‏کارهای عقل و منطق برای‏ توسعه پایدار اقتصادی و ساماندهی زندگی سالم، همراه با رفاه و آسایش جامعه انسانی است.

بدین منظور، بررسی مسائل زیر از نگاه قرآن و حدیث، ضروری است:
۱. مبانی اصلاح الگوی مصرف.

۲. الگوی تخصیص درآمد.

۳. بایدهای الگوی مصرف از امکانات شخصی.

۴. نبایدهای الگوی مصرف از امکانات شخصی و ملّی.

۵. راه‏کارهای اصلاح الگوی مصرف از امکانات ملّی.

۶. سیره عملی پیشوایان دینی در مصرف.

متن رهنمود های قرآن و احادیث اسلامی درباره این مسایل در کتاب یاد شده ارائه گردیده است ، اما با عنایت به اینکه جمه بندی این رهنمود در مقدمه این کتاب آمده ، انتشار مستقل آن برای کسانی که فرصت مراجعه به آیات و روایات مربوط به این موضوع را ندارند قطعا مفید است ، و از این رو این مقدمه با عنوان « در آمدی بر الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث » تقدیم علاقمندان می گردد. بدیهی است برای کسانی که مایل به آشنایی کامل با رهنمودهای اسلامی در این زمینه باشند ، مراجعه به متن کتاب «الگوی مصرف» ضروری است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام