loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در بهشت ایمان: داستان هایی از زنان صدر اسلام

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 78

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44637 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر بازنویسی چهل داستان کوتاه از زنان صدر اسلام تا روزگار امامان بزرگوار شیعه را در بر دارد. به جز آخرین داستان کتاب که در واقع متن گفت وگوی دو دانشجوی دختر درباره زن مسلمان است و اشاراتی به نخستین زن شهید در تاریخ اسلام دارد، باقی حکایت ها برگرفته از منابع تاریخی و متون دینی است. به اقتضای طبیعت داستان، حکایت های تاریخی، گاهی بازپروری و قالب ریزی شده است و سیر خطی روایت، گاهی بر هم خورده است؛ اما کوشش و دغدغه نویسنده، آن بوده است که هیچ گونه دگرگونی معنایی پدید نیاید و تا آنجا که ممکن است، از نصوص و متون، دور نیفتد.

این کتاب از ۳۷ داستان کوتاه تشکیل شده است که هر کدام حداکثر دو صفحه هستند، نوشته شده است و با پرداخت های مناسب و تصویرسازی خلاقانه نویسنده، به قصه هایی خواندنی برای مخاطب تبدیل شده است، ضمن اینکه نشانی روایت هایی که داستان بر اساس آن شکل گرفته، عیناً در پایان هر کدام آمده و آن را مستند کرده است.

در داستانی با عنوان «همسری و همراهی» می خوانیم:

-من تندخو و مادر چند بچه یتیمم، همسرم در جنگ احد کشته شد، این، پاسخ ام سلمه بود به خواستگارش.

اما خواستگار عقب ننشست.

-من از تو بزرگ ترم، فرزندانت را هم به خدا و من که فرستاده اویم بسپار، از خدا می خواهم که تندخویی تو را از تو بگیرد و مهر و مهربانی را جایگزین آن کند.

ام سلمه پذیرفت و با کمترین وسایل زندگی به خانه پیامبر رفت.

سال ها گذشت و رشته دوستی و محبت میان آن دو محکم تر شد. در روز صلح حدیبیه پیامبر نزد ام سلمه آمد، در حالی که برافروخته بود.

-به مهاجران و انصار می گویم خیر ما در این صلح است، سرهای خود را بتراشید تا برای حج وارد مکه شویم، اما عده ای از آنان این صلح را ننگ می دانند.

ام سلمه که شوی خود را در غم و اندیشه دید، گفت:

-اینان هوس فتح و پیروزی دارند و صلح را شکست می دانند، شما برخیزید و سر خود را بتراشید، وقتی رفتار شما را ببینند، دست از لجاجت و جنگ طلبی بر می دارند.

همین گونه نیز شد، مردم وقتی دیدند که پیامبر آماده حج می شود، دانستند که ایشان تصمیم خود را گرفته است و از آن باز نمی گردد، پس یک به یک به ایشان پیوستند و سرهای خود را تراشیدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما