loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف مصور فیلم (از هالیوود تا بالیوود)

فیلم ها، کارگردان ها، ژانرها و سبک ها

5 (1)

ناشر سایان

نویسنده رونالد برگان

مترجم رحیم قاسمیان

ویراستار الهام شوشتری زاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45664 10003022
800,000 760,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دایره المعارف مصور فیلم (از هالیوود تا بالیوود)، نوشته رونالد برگان است و با ترجمه رحیم قاسمیان در انتشارات سایان منتشر شده است. دایره المعارف مصور فیلم، کوششی است از "رونالد برگان" که "فیلم ها ، کارگردان ها ، ژانر ها و سبک ها" را "از هالیوود تا بالیوود" تحت پوشش قرار داده است.

دایره المعارف مصور فیلم، از "رونالد برگان"، مرجع مناسبی برای علاقه مندان به سینما و مورخان بوده و همچنین منبع بسیار خوبی برای افرادی است که تازه به دنیای فیلم و سینما قدم گذاشته و می خواهند آن را بیشتر بکاوند ، افرادی که حوصله شان سر رفته و کسانی که مایل به تهیه ی لیستی از بهترین فیلم ها برای تماشا هستند.

کتاب دایره المعارف مصور فیلم، از شش بخش اصلی تشکیل شده که شامل موارد زیر می باشند:
1. "حکایت سینما" که ی تاریخچه تولد فیلم و سینما را از سال 1895 تاکنون همراه با زمان بندی اش ارائه می کند.
2. بخشی با عنوان "فیلم ها چگونه ساخته می شوند؟" که آن ها را از منظر پیش تولید ، تولید و پس از تولید مورد بررسی قرار می دهد.
3. "ژانرهای سینما" که از وسترن ، موزیکال و کمدی گرفته تا اکشن ، علمی-تخلیلی و ... را در بر می گیرد.
4. "سینمای جهان" عنوان قسمتی است که فیلم های منتخب بین المللی از سراسر جهان همچون سینمای هند، ایران، ژاپن، آلمان، فرانسه و بسیاری از دیگر کشورها را معرفی می نماید.
5. قسمتی از کتاب "دایره المعارف مصور فیلم" هم به بررسی فیلم شناسی و مشخصات "کارگردانان برتر سینما" اختصاص دارد.
6. و بخش پایانی تاثیرگذارترین فیلم ها در همه زمان ها ، مانند کینگ کنگ ، بر باد رفته و ... را در قالب "100 فیلم برتر تاریخ سینما" به صورت راهنمایی مصور به علاقمندان ارائه می کند.

مرز میان سینمای کشورهای انگلیسی زبان و دیگر کشورهای جهان نیز روز به روز کمرنگ تر می شود و ستارگان و فیلمسازانی که از همدیگر تاثیرپذیری و الگو گیری فرهنگی دارند گواه این امر هستند. یک کودک آمریکایی همانقدر که به تماشای کارتون های والت دیزنی علاقه دارد،به دیدن "انیمه" های ژاپنی نیز علاقه مند است. جوانان غربی هم همان قدر فیلم های هنرهای رزمی آسیایی یا قالب فیلم های هندی آشنایی پیدا کرده اند که تماشاگران شرقی با فیلم های امریکایی آشنا هستند. سینما نه تنها برای تماشاگران خود در سراسر جهان تفریحی ناب فراهم می آورد، بلکه آن را « هنر هفتم » نیز نامیده اند .

هوگو مونستربرگ روان پزشک آلمانی در سال 1916 در ضمن بررسی ویژگی های یکتای سینما، از توانایی های آن برای قاعده گذاری دوباره ی زمان و مکان سخن گفته است. ریچیوتو کانودو یک منتقد فرانسوی زاده ی ایتالیا در سال 1926 این بحث را مطرح کرده بود که سینما باید از واقع گرایی فراتر برود و احساسات فیلمساز و همچنین ویژگی های روانی شخصیت ها و حتی ناخودآگاه آنان را مطرح کند.
.
فیلم های سینمایی از همان نخستین روزها، قصه های پرشور عاشقانه و واقعیت گریزی را برای میلیون ها نفر در سراسر جهان، به ارمغان آورد. سینما قالیچه ی پرنده ای بود که آنان را از واقعیات دشوار زندگی دور می کرد. فیلم های سینمایی در سال های «رکود بزرگ اقتصادی» در آمریکا، نوش داروی جامعه و در سال های جنگ دوم جهانی تسکین دهنده ی مردم بودند و در دهه های پس از آن کماکان جامعه را از واقعیت های روز دور نگاه می داشتند. هالیوود، کالیفرنیا، که آن را «کارخانه ی رویاسازی» نامیده اند، عرضه کننده ی همان چیزهایی بود که ”رویاها را از آن می ساختند.“
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما