loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فرهنگی قبیله لعنت - جلد چهارم: الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا

3.5 (2)

ناشر هلال

نویسنده اسماعیل شفیعی سروستانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46388 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«کابالا»، بر دو محور اصلی شیطان شناسی و ارتباط با شیاطین و تأسیس مملکت اسرائیلی، به عنوان مملکت مسیح وعده داده شده، استوار است.

جای آن است تا پرسیده شود این ایدئولوژی غیرالهی و پشتوانه ی شیطانی آن یعنی علوم خفیّه و فنون ساحری (میراث سامری و مصریان عصر باستان) چگونه از شرق خارج و به اروپا منتقل شد؟

در واقع، کابالا، مجموعه ای از نسخه ها، آئین نامه ها و دستورالعمل های فراهم آمده توسط صوفیان و مرتاضان یهودی برای فراخوانی و ارتباط گیری با نیروهای ماورائی شیطانی است تا از این طریق، ساحت نگاه و عمل یهود برای سلطه ی آشکار و نهان بر جهان و ساکنان جهان، گسترده شود و زمینه ها برای بسط قدرت شیطانی و حکومت او در آخرالزّمان (و در مصاف با موعود آخرالزّمان) فراهم آید.

گسترده و عمومی شدن مفاسد و رذایل و گشوده شدن دست نیروهای خبیث شیطانی (جنّ و انس)، از نتایج اوّلیه ی تصوّف کابالایی و تأسیس جهان تک حکومتی شیطانی، نتیجه ی غایی آن به شمار می آید.

از آنجا که ابتلاء به ماتریالیسم نظری و عملی و آلودگی به نجاسات فیزیکی و متافیزیکی و اشتغال به عمل حرام، مجال حضور و عمل شیاطین را در ساحت های مختلف حیات انسان ها فراهم می آورد، کابالیست ها، به صورت سازمان یافته، طیّ چهارصد سال اخیر، بزرگترین نقش را در منحرف ساختن جان، ذهن، زبان و جسم ساکنان زمین از آموزه های دینی ادیان الهی و آسمانی ایفا کرده اند.

راز توجّه و تمایل سران مجامع مخفی و پی جویان طریق کابالا به این آموزه ها، تجربه ی عینی ارتباط گیری با نیروهای ماورائی است.

سحر و ساحری و ارتباط گیری، زمینه های تجربه، حشر و نشر، دیدار و تعامل با نیروهای ماوراءالطّبیعه را به گونه ای فراهم می آورد که ارتباط گیرنده، خود را قدرتمند، سرآمد و افضل از عموم مردم و همگنان می شناسد و با تجربه ی شیرین شیطانی این ارتباطات مخفیانه، که عموماً با طیّ مراتب و سیر و سلوک شیطانی اتّفاق می افتد، دیگر حاضر به دست برداشتن از این آئین نیست. ضمن آنکه حسب سنّت شیطانی، از اوّلین مراتب، ارتباط گیرنده چنان در برابر آن قوا متعهّد شده و پل های پشت سر خود را تخریب نموده است، که دیگر راهی برای پاپس کشیدن نخواهد داشت.

در تجربه ی عرفان معکوس و شیطانی، صوفیان کابالیست، برای فراخوانی و ارتباط گیری، ناگزیر به انجام بسیاری از اعمال ضدّ دینی و شیطانی (تقدّس شکنی) اند و این امر، به صورت طبیعی، آنان را مبدّل به شیطان انسی می سازد.

«الیگارشی» معنای دیگر زرسالاری یا به عبارت دیگر، تسلّط اقلّیت ثروتمند در جامعه بر اکثریت مردم است و «الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا» بیان روایت بلند حاکمیّت عقاید و تفکّرات رهبران یهودی، کتاب انحراف یافته ی آنان و منش و روش شیطانی آنان بر جوامع بشری است. جریان دیرینه و پیچیده ای که استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در چهارمین کتاب از مجموعه کتاب های «قبیله ی لعنت» به خوبی آن را تحلیل و ارزیابی کرده است.

آنچه که در کتاب قبیله ی لعنت 4 بیان شده است، مبانی فکری یهودیّت در قرون کهن و معاصر است که در میان آنها، خاخام ها، کتاب تلمود و عقاید کابالا جایگاه ویژه ای دارد. استاد سروستانی با محوریت قرار دادن نقش ابلیس در میانه ی این غوغا، به شرح جریان های رفته بر یهودیّت از دیرباز تا کنون پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما