loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دعوت توحیدی: نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان - 132

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی الله سلیمی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 116

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46721 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در زمستان سال1367 و پس ازخاتمه ی جنگ تحمیلی و در دورانی که اتحاد جماهیر شوروی، که یکی ازمهم ترین همسایگان ایران به شمارمی رفت، با عواقب ناشی ازمقایسه ی سوسیالیسم و امپریالیسم دست به گریبان بود، حضرت امام خمینی(ره) طی نامه ای تاریخی و با ژرف نگریِ منبعث از روح الهی خود، گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی را برای برون رفت ازمشکلات کمونیسم و جلوگیری ازسقوط به دامنِ تهیِ امپریالیسم به اسلام دعوت کرد و از خطر فروپاشی انذار داد.

دراین کتاب با روایت این حادثه ی بسیار مهم، که جنبه ای اساسی از صدور انقلاب اسلامی به دنیا بوده،از لسان نمایندگان حضرت امام یعنی آیت الله جوادی آملی، دکتر محمدجواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیده چی(دباغ) سعی شده خواننده با وضعیت آن روزشوروی و ابعاد مهم نامه ی امام خمینی(ره) وپاسخ گورباچف آشنا شده وتأثیر آن اتفاق را بر جهان مورد بررسی قرار دهد.
زوایای مهمی از این رویداد تاریخی در این کتاب بیان شده که به خوبی وضعیت آن روز را برای خوانندگان به تصویر کشیده است. امید می رود با مطالعه ی این کتاب اثر عمیق این نامه برای مخاطب آن روشن و ضرورت صدور انقلاب اسلامی مبرهن شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما