loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحدت اسلامی در نگاه اهل بیت (علیهم السلام)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46740 10003022
8,000 7,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «وحدت اسلامی در نگاه اهل بیت(ع)» که به همت دکتر حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو، پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری ترجمه شده، از 9 فصل تشکیل شده است: برخی عوامل اختلاف امت، وحدت امت مایه اقتدار، نقش پیامبر اکرم(ص) در اتحاد امت اسلامی، نقش امام علی(ع) در برقراری اتحاد میان مسلمانان، تلاش امام حسن(ع) برای اتحاد مسلمانان، نقش امام حسین(ع) در وحدت مسلمانان، نقش علمای شیعه در اتحاد اسلامی، تعامل با دیگران یکی از لوازم وحدت و نقش علمای شیعه در حرمت تعرض به مسلمانان.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
اتحاد و وحدت امت اسلامی به منزله قدرت و دژی نفوذناپذیر در برابر رخنه دشمنان است؛
دشمن، شبانه روز در تلاش است تا از یکسو بر منابع امت اسلامی تسلط یابد و از سویی دیگر مانع گسترش و انتشار اسلام شود؛ بنابراین امت اسلامی با انواع مختلف تهاجم­های فکری، فرهنگی و نظامی روبروست؛ منظور از تهاجم فکری همان شبیخون فرهنگی است که همه مذاهب و فرقه­های مختلف اسلام، اعم از شیعه و سنی و عرب و عجم را مورد تهدید قرار می­دهد هم­چنان که جنگ نظامی در کشورهای اسلامی نیز به نفع دشمن است و بارزترین نمونه آن، اتفاقاتی است که در فلسطین، افغانستان و عراق در حال وقوع است؛ پس دشمن، فساد را رواج داده و منابع مسلمانان را به یغما می­برد و پیوسته برای چپاول کشورهای اسلامی نقشه می­ کشد.

نویسنده در ادامه می افزاید: حرف ما این است که آیا زمان آن فرا نرسیده که امت اسلامی متحد و یکدل شوند و در شرایط حساس امروز که پیشرفت هر امتی در گرو اتحاد و هم­صدایی است، هم­چون بنیانی باشند که یکدیگر را تقویت و حمایت می­کنند و دوشادوش همدیگر به پیش می­روند؟ آیا امروز نباید شیعه و سنی با یکدیگر دست اتحاد و برادری دهند و سیاستی که در گذشته عامل جدایی آنان بوده است، امروز آنان را به یکدیگر پیوند دهد؟! تفرقه نه تنها خدمتی به اسلام نمیکند، بلکه بنیان اسلام را ویران می­سازد و خواری و بندگی در برابر غیر خدای جهانیان را فراهم می­سازد و بساط فساد، بی­دینی و استعمار نیز در جوامع اسلامی برچیده نخواهد شد.

آیت الله شیخ حسین الراضی، از علمای سرشناس و مبارز عربستان است که سالهاست امام جماعت مسجد رسول اعظم(ص) در شهر «العمران» در منطقه الاحساء را بر عهده دارد. این روحانی برجسته بارها به اتهام سخنرانی های روشنگرانه و انتقادی از سوی دستگاه امنیتی سعودی بازداشت شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما