loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رادمرد: زندگی نامه ی شهید طیب حاج رضایی

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان - 134

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 147

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47859 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مردانگی و جوانمردی از خصلت های ارزشمند انسانی است که در فرهنگ ایرانی ریشه ی کهنی دارد.
یکی از عوامل زایش و پرورش آن خصلت، زورخانه بوده و هست که این آیین را باید در فرد بپروراند و تقویت نماید. جایی که قدرت بدنی و شجاعت و سلامت روحی ورزشکار شانه به شانه هم می بالد.
در تاریخ ایران زمین، جماعتی بسیار دعوی صفت پهلوانی داشته اند و گاهی نهادی اجتماعی به پا ساخته اند. اما صحت و سقم ادعای آنان را برگ های پرشمار این تاریخ باز می نمایاند. عیاران، شاطران، بابا شمل ها و داش مشدی ها و... لوطیان تمامی از این مدعیانند. طیب حاج رضایی از این دسته ی افراد بود. وی ضمن رعایت مرام لوطی گری و برگزاری مراسم سینه زنی و دسته گردانی ـ که در این مسئله شهره ی شهر بود ـ به تزیین طاق نماهای تکیه های محلات در ایام محرم می پرداخت.

عشق و علاقه ی وی به امام حسین و اهل بیت ـ علیه السلام ـ باعث شد پس از گذراندن دوره ی جاهلیت و دفاع از مزدوران رژیم پهلوی دوم، راه درست را پیدا کند و با نهضت امام خمینی (ره) همراه شود. وقتی مزدوران رژیم از وی خواستند که علیه امام خمینی در دادگاه شهادت دهد و ادعا کند که از ایشان پول گرفته تا در قیام خونین 15 خرداد سال 1342 شرکت کند، زیر بار نرفت و همین باعث شکنجه و درنهایت شهادت وی گردید. او حّر زمان بود.

کتاب پیش رو به زندگی سیاسی و اجتماعی طیب حاج رضایی به زبانی ساده و روان در قالب دانستنی های انقلاب برای نوجوانان و جوانان پرداخته است که امیدواریم مورد توجه و پسند مخاطبان قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما