loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه مقالات همایش بین المللی آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن - جلد ششم: نفس و بدن پیش و پس از مرگ

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51480 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسئله نفس و بدن از جمله مسائل مهم فلسفی است که از دیرباز مورد توجه متفکران بوده و در دهه های اخیر نیز در پژوهش های فلسفی اقبال گسترده ای بدان شده است.
از همین رو و نیز به جهت اهمیت مباحث انسان شناسی و نفس شناسی از دیدگاه اسلام و دیگر ادیان، به ویژه ادیان ابراهیمی و نیز تأثیر فلسفه نفس بر مباحث الهیاتی، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی بر آن شد مطالعاتی را در حوزه فلسفه نفس آغاز کند تا اولاً، سنت علم النفس متفکران مسلمان را که از ابعاد مغفول مانده تفکر اسلامی است معرفی کند و ثانیاً، با طرح مباحث جدید در حوزۀ فلسفه نفس و عرضه آنها بر علم النفس اسلامی، ابعاد ناشناخته تفکر فلسفی در جهان اسلام را آشکار سازد و نظریه پردازی در این حوزه را میسر گرداند.

در این راستا، این پژوهشکده کلان طرح «رابطه نفس و بدن» را در دستور کار خود قرار داد و به منظور گشودن قلمروهای تازه در مسئله نفس و بدن و ارتقای کیفی بحث ها و دفاع روزآمد از آموزه های دینی، همایش بین المللی «آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن» را در اسفندماه ۱۳۸۹ برگزار کرد که فرهیختگانی از داخل و خارج کشور، با ارائه مقالات خود، بر غنای علمی این همایش افزودند.
مجموعه مقالات این همایش در 7 جلد به چاپ رسیده است که اثر حاضر جلد ششم آن است.

بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
تأثیر تلقی ابن سینا از نفس بر تصویر او از جاودانگی
آموزه ی ابن رشدی وحدت عقل ( نفس عاقله) و انکار جاودانگیِ شخصی
تکامل برزخی نفس
استکمال برزخی و اختیار در عالم برزخ
و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما