loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی جنسیت با رویکرد اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51488 10003022
31,500 28,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جامعه شناسی جنسیت با رویکرد اسلامی، نوشته حسین بستان (نجفی) است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است.

متون جامعه شناسی جنسیت از کاستی هایی همچون ابتنای تبیین ها و تفسیرها بر نظریه های یک جانبه نگر و قوم مدارانه غربی، آمیختگی تحلیل ها با مواضع ارزشی و ایدئولوژیک نظریه پردازان که اساساً بر پایه ارزش های غیردینی یا ضدّ دینی شکل گرفته اند و به طور خاص، متون فارسی آن از مشکلاتی مانند ترجمه محوری، غیربومی بودن و غیرانتقادی بودن رنج می برند.

توجه به این کاستی ها و ضرورت رفع آنها به ویژه در مورد منابع درسی و کمک درسیِ مورد استفاده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، انگیزه اولیه تدوین این کتاب بوده است؛ اما این انگیزه در راستای دستیابی به هدفی وسیع تر، یعنی تحقق اندیشه علم دینی یا علوم انسانی اسلامی تعریف شده است.

جامعه شناسی با رویکرد اسلامی در الگوی مفروض این کتاب، داعیه برخورداری از ویژگی منحصر به فردی از نظر فنون تحقیق تجربی ندارد؛ اما از حیث مبانی هستی شناختی، معرفت شناختی و ارزشی و نیز از حیث تبیین های نظری، از رویکردهای موجود جامعه شناسی تمایز می یابد.

در کتاب جامعه شناسی جنسیت با رویکرد اسلامی، ابتدا مروری بر مهم‌ترین نظریه‌های جامعه‌شناسی جنسیت شده و به مبانی پارادایمی مانند مبانی معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی که شالوده دیگر مباحث کتاب را تشکیل می دهند، پرداخته شده است. در ادامه نظریه‌های جامعه‌پذیری جنسیتی، ارزش‌های جنسی، نهادهای اجتماعی و چگونگی بروز و تأثیر جنسیت در آن، نهاد ازدواج، نهاد خانواده و نهاد دین مطرح شده است. در نهایت نهاد آموزش، نهاد اقتصاد و سیاست، نهاد قانون و … مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما